اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا:

شخصیت امام خمینی (ره) متکی بر اسلام و قرآن بود

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا گفت: شخصیت امام خمینی (ره) در دوران حیات متکی بر اسلام و قرآن بود و به همین دلیل ماندگار شد.

شخصیت امام خمینی (ره) متکی بر اسلام و قرآن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌ها و مراسم‌های ارتحال امام خمینی (ره) در این شهرستان، اظهار کرد: امسال برنامه‌های مناسب ایام ارتحال امام خمینی (ره) با تشکیل ستادهای اجرایی و همکاری مسئولان و اثرگذاری بیشتر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر با رزمندگی رزمندگان انقلابی و رهنمودهای امام راحل، تصریح کرد: ماندگاری انقلاب اسلامی ایران وابسته به پاسداری از ارزش‌های انقلاب و اسلام است.

فرماندار صومعه‌سرا، حفظ ارز‌ش‌های انقلاب اسلامی را بسیار مهم دانست و اذعان کرد: تداوم  انقلاب بستگی به میزان حفظ و پاسداری ملت غیور دارد.

وی، یکی از این ارزش‌ها را آزاد سازی و فتح خرمشهر عنوان کرد و یادآور شد: فتح خرمشهر با دلیر مردی، پایمردی، شجاعت و ایمان رزمندگان انقلابی محقق شد.

شعبانی، با بیان اینکه حیثیت و تمامیت ارضی ایران در گرو فتح منطقه خرمشهر بود، خاطرنشان کرد: رهنمودها و دستورات امام خمینی (ره) نقش کلیدی در دفاع از این حیثیت داشت.

وی به جنگ نابرابر هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: سلاح مالی رزمندگان در جنگ تحمیلی اندک، اما سلاح معنوی آنها بسیار غنی بود.

فرماندار صومعه‌سرا، رمز پیروزی جنگ تحمیلی را در حفظ روحیه معنوی رزمندگان دانست و خاطرنشان کرد: توکل بر پروردگار در میدان مبارزه حق علیه باطل و پیروی از دستورات رهبری در پیروزی این جنگ نابرابر تعیین کننده بود.

وی درباره حمایت‌های مردمی در دوران جنگ تحمیلی و پشیبانی آنها از جبهه‌های جنگ بیان کرد: مردم در کارزار هشت ساله جنگ نابرابر با توان محدود اما با قلبی سرشار از مهر و محبت از رزمندگان حمایت و پشتیبانی کردند.

شعبانی، با بیان اینکه ارزش‌های وجودی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی باید برای نسل‌های جدید تبیین و معرفی شود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) دارای یک شخصیت متکی به اسلام و قرآن بود و به همین دلیل نیز ماندگار شده است.

وی، کلام، اندیشه و دستور امام راحل را برگرفته از پیام الهی خواند و گفت: بیداری اسلامی نیز برگرفته از سیره امام خمینی (ره) است.

شعبانی، بیداری اسلامی را دگرگونی در بخش حکومتی و ملتی برشمرد و اذعان کرد: این کشورها از زندگی آلوده به طرف حیات طیبه در حرکت هستند.

وی، با اشاره به اجرای برنامه‌های سوم خرداد، ارتحال امام خمینی (ره ) و سالگرد مرحوم آیت‌الله احسان‌بخش متذکر شد: برنامه‌های مذکور با رویکرد مردمی و وسعت دید و تحول در دیدگاه‌ها در صومعه‌سرا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول