اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

جامعه باید به سمت فرهنگ اسلامی سوق داده شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آبیک، سوق دادن فرهنگ عامه جامعه به سمت فرهنگ اسلام ناب محمدی را ضروری دانست.

جامعه باید به سمت فرهنگ اسلامی سوق داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک گفت: در مقایسه تطبیقی فرهنگ عامه جامعه با فرهنگ اسلام ناب محمدی اگر گستره‌های فرهنگ عامه جامعه در برابر آیینه فرهنگ اسلامی منعکس شود قابل قبول است وگرنه باید مطرود و متروک شود.

وی افزود: مسئولان باید در راستای نهادینه شدن فرهنگ اسلام ناب محمدی که فرهنگی بدون نقیصه، تمام عیار و کامل است بیش از پیش تلاش کرده و گام‌های مؤثری بردارند، اگرچه زمان‌بر است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک ادامه داد: اگر فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه پیاده شود بدعت‌ها و خرافات از جامعه رخت بربسته و از دغدغه‌ها و مشکلات جامعه به خودی خود کاسته می‌شود که برای تحقق این امر ارتقای سطح آگاهی، درک و بصیرت آحاد جامعه ضروری است.

امام جمعه شهرستان آبیک با تأکید بر دقت عمل مسئولان د‌ر مرزبانی از حدود دین و اعتقادات اسلامی جامعه تصریح کرد: اینکه د‌ر جامعه بی‌حجابی وجود دارد، درست است و قابل انکار نیست ولی مسئولان نباید ناامید باشند چراکه همه میدان در دست آنها نیست و مسئولان باید دختران و زنان جامعه را مد‌نظر بگیرند.

روزه ماه رجب، تحولی دفعی د‌ر انسان ایجاد می‌کند

امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: روزه گرفتن د‌ر ماه رجب با نیت خالص، اراده آهنین و کسب رضایت الهی، دگرگونی و تحولی دفعی در انسان ایجاد می‌کند، اگر چه کارها در انسان به تدریج ملکه می‌شود.

موسوی ماه رجب را ماه عبادت، خودسازی، تحصیل تقوا و تزکیه نفس دانست و افزود: مسلمانان باید از شب‌ها و روزهای ماه رجب به نحو احسن استفاده کرده و از قرائت ادعیه این ماه غفلت نکنند.

وی تصریح کرد: هر‌چه از زمان می‌گذرد بر تعداد افراد شرکت‌کننده د‌ر اعتکاف به ویژه جوانان افزوده می‌شود و این بیانگر این امر است که اعتکاف به سمت تبدیل شدن به فرهنگ عمومی به پیش می‌رود.

امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به زمین اختصاص‌یافته برای احداث حوزه علمیه برادران و خواهران از شهرداری خواست که نسبت به صدور جواز ساخت این دو مرکز دینی تسریع بخشد.

موسوی بر عملی کردن تعهدات و قو‌ل‌های مسئولان تأکید کرد و گفت: مسئولان یا قول ندهند و یا اگر هم قول می‌دهند به قول و تعهداتشان عمل کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: طبق قانون 15 در‌صد از زکات جمع‌آوری شده شهرستان باید به دفتر امام جمعه اختصاص یابد لذا با تحقق این امر در اجرای مراسم مختلف دینی در شهرستان آبیک به ویژه اعتکاف مشکلی نخواهیم داشت.

امام جمعه شهرستان آبیک همچنین بر به کارگیری نیرویی به عنوان مأمور از سوی ادارات برا ی انجام امور فرهنگی دفتر امام جمعه تأکید کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول