اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تا پایان سال جاری تکمیل و در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افتتاح می‌شود

سیدجواد جعفری در حاشیه سفر خود به نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این بنا که در جوار افلاک‌نمای نیشابور واقع شده از باقی بخش‌های دیگر افلاک‌نما جلوتر است.

وی افزود: با اختصاص اعتبار جدید، ساخت این مجتمع که در مرحله نصب تاسیسات است پایان می‌یابد و بعد در اسرع وقت آن را تجهیز می‌کنیم.

این مقام استانی شایعات مربوط به انتقال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور به این مجتمع را تکذیب و تصریح کرد: اداره ارشاد این شهرستان در مکان فعلی چون در مرکز شهر و دسترس مراجعان و اهل ادب و هنر است در جای خوبی قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد:‌ در نظر است از فضای آنجا برای ایجاد یک موزه با موضوع هنرهای معاصر و انجام کارهای پژوهشی استفاده شود و کاربری‌های دیگر نیز برای آن تعریف شده که پس از ساخت تعیین تکلیف می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد:‌ به غیر از اختصاص اعتبار برای این سازه و اعتبارات جاری، اداره‌کل ارشاد استان، اعتبارات ویژه‌ای را برای بزرگداشت روزهای ملی عطار، خیام و سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به نیشابور «روز خراسان» اختصاص داده است.

وی اضافه کرد:‌ آثار فضل‌ بن شاذان نیشابوری، فقیه، محدث و متکلم بزرگ نیشابوری که محضر چهار امام شیعه را درک کرده است، تجدید چاپ می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی یادآور شد: حدود 180 اثر به این عالم بزرگ شیعه نسبت داده شده است که اکثر آنها در گذر زمان، متاسفانه نابود شده‌اند.

وی گفت:‌ در مصوبات قبلی شورای فرهنگ عمومی تصویب شده بود که همایش نکوداشت در سطح استانی یا ملی در سال 91 برگزار شود، اما اکنون برنامه این است که این همایش در سال آینده در سطح بین‌المللی برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی افزود: ستاد بزرگداشت این عالم بزرگ جهان تشیّع در شورای فرهنگ عمومی استان در خردادماه تشکیل و براساس آن کمیته علمی تشکیل می‌شود و اعلام فراخوان می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول