اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمی:

شهدای فرهنگی اعتبار ارزشی نظام اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان گرمی گفت: شهدای فرهنگی اعتبار ارزشی نظام و مفسران اعتلای روزافزون نظام اسلامی هستند.

شهدای فرهنگی اعتبار ارزشی نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری عصر امروز در یادواره شهدای فرهنگی شهرستان گرمی که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا در گرمی برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در مسیر آرمانی خود توانسته است با تکیه بر مجاهدت رزمندگان و خون شهیدان در ارزشمندترین جایگاه اقتدار و بالندگی قرار گیرد و دشمن را به سکوت و ممانعت از هیاهوی بیهوده بکشاند.

وی با یادآوری اینکه جامعه اسلامی ما به برکت مجاهدت مردان فی سبیل‌الله توانسته است اعتباری دوچندان و جایگاه و منزلتی متعالی پیدا کند، تصریح کرد: شهدای فرهنگی ما در کنار حضور در کارزار دفاع از شرف و حیثیت این کشور با پیشینه حضور در سنگر تربیت و تعلیم نسل آینده از گرانقدرترین شهدایی هستند که در تاریخ این نظام نام و یادشان به ثبت رسیده است.

صفری به حساسیت مقطع کنونی و ضرورت توجه فرهنگیان کشور به نقش و جایگاه بی‌بدیل خودشان خاطرنشان کرد: در حالی که امروز در سنگر فرهنگی و تخطئه اندیشه‌ها و آرمان‌ها جامعه بشری دچار چالش و رکود واقعی شده است این معلمان و فرهنگیان ما هستند که می‌توانند پاسدار حریم اعتقادات و باورها بوده و از سنگر حقانیت نظام اسلامی دفاع کنند.

این مسئول معلمان را زیبنده‌ترین عنصر حیات‌بخش جامعه و تکمیل‌کننده حوزه فرهنگ، ادب و معرفت برشمرد و اضافه کرد: آمیختگی شهادت با حریم‌داری حوزه فرهنگ و ادب و اخلاق از شهدای فرهنگی ما چهره‌ای همیشه جاوید ساخته است که نور عظمت و درخشندگی این شهیدان همیشه می‌تواند مشعل‌دار حوزه تربیت و آموزش صحیح باشد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: این معلمان و فرهنگیان هستند که با حضور بصیر و آگاه در سنگر علم و معرفت‌آموزی نباید اجازه دهند که کوچک‌ترین خلأیی در حوزه تربیت و اخلاق‌مداری به وجود آید و یا نظام اسلامی دچار چالش و برخی نگرانی‌ها شود.

به گزارش فارس، امام جمعه گرمی در ادامه سخنان خود گفت: امروز نیز بر هر ایرانی و مسلمان شیعه فرض است که قداست حوزه علم و اخلاق را بیشتر بداند و با درک این فضایل سعی کند پاسدار تفکر و اندیشه معلم در اعتلای تربیت حقیقی باشد.

صفری منزلت شهدا را نیز بسیار بالا و دارای ابعاد ارزشی و شخصیتی فراگیر توصیف کرد و افزود: جامعه اسلامی ما جامعه‌ای متدین و پایبند به اصول اعتقادات است و در این عرصه ضرورت دارد همه با هم به نحوی حرکت کنیم تا نسل آینده با درک و فهم عمیق از حوزه ایثار و شهادت و صیانت از ارزش‌های اسلامی تربیتی واقعی و درست داشته باشیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول