اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار لرستان در پیامی به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در استان گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ اسلامی است که در آیین‌ها و رسوم مردم رسوخ کرده است.

جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، در پیام حبیب‌الله دهمرده آمده است: فیلم کوتاه دریچه‌ای ارزشمند به لایه‌های درهم تنیده اندیشه، احساسات، عواطف و دغدغه‌های انسانی است.

وی تصریح کرد: سینما حائز موثرترین نقش در ساماندهی زیباشناسانه پیام‌ها و عواطف و احساسات است.

دهمرده اظهار داشت: فیلم‌ساز فیلم کوتاه می‌تواند فارغ از وابستگی و قیودات حوزه صنعت و سرمایه در سینما، در بیان و انعکاس حقایق، خالصانه‌تر وارد شود.

در ادامه پیام استاندار لرستان آمده است: امروزه در آستانه بزرگ‌ترین تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در عرصه کشورهای اسلامی منطقه هستیم، تحولاتی که ریشه در حرکت انقلاب اسلامی ایران دارد و تجدید حیات اسلامی و دوران شکوفایی تمدن نوین اسلامی را رقم می‌زند و سینما موثرترین نقش را در ساماندهی زیباشناسانه پیام‌ها و عواطف و احساسات به همراه خواهد آورد.

استاندار لرستان در این پیام خود با بیان اینکه فیلم کوتاه بسان رباعی سینما بهتر و فصیح‌تر و موجزتر می‌تواند در هنرنمایی و خلق نو به نوی عناصر سازنده تمدن اسلامی عمل کند، ادامه داده است: هویت دینی و ملی و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی، نگاه خلاقانه به مسائل اجتماعی و سیاسی، پرداختن به مبانی ارزشمند انقلاب اسلامی و مسائل گوناگون که در فراروی جامعه به خصوص جوانان وجود دارد، می‌توانند دستمایه آثاری فاخر و ارزشمند شوند.

دهمرده در پایان ابراز امیدواری کرد که این جشنواره فرصت هم‌دلی و هم‌سویی را بین فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف رقم زند و زمینه صلح و دوستی و آرامش و سعادت بشری را ذیل معارف الهی و معنویت خدایی به بار نشاند.

انتهای پیام/و30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول