اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی آمل:

آمل در دو رده سنی از مسابقات کشتی مازندران میزبانی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی آمل گفت: مسابقات کشتی رده نونهالان مازندران از 13 تا 16 تیرماه در خانه کشتی آمل برگزار می‌شود البته مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان مازندران نیز از روز 28 تیر ماه سال جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

آمل در دو رده سنی از مسابقات کشتی مازندران میزبانی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، قدرت‌الله نهاوندیان بعدازظهر امروز در آیین آغاز به کار مجمع پیشکسوتان کشتی این شهرستان ابراز داشت: بیش از 400 پیشکسوت کشتی فرنگی و آزاد در این شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: این مجمع با هدف ارتقای ورزش کشتی در آمل، ترویج مقام پهلوانی در بین مردم، تشویق جوانان و روی‌آوری‌‌شان به ورزش، ایجاد صله ارحام ورزشی و پایه‌گذاری صندوق همیاری کشتی در چارچوب یک قانون هدفمند و مدون تشکیل شده است.

نهاوندیان با اعلام اینکه باید در راستای فرهنگ‌سازی در جامعه گام برداریم، گفت: ورزش یک پدیده فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تاکنون مازندران 11 سهمیه المپیک 2012 لندن را از آن خود کرد، تصریح کرد: در این بین قاسم رضایی کشتی‌گیر فرنگی‌کار آمل با قهرمانی در رقابت گزینشی المپیاد توانست برای دومین بار متوالی جواز حضور در المپیک را از آن خود کند.

این مسئول اضافه کرد: البته کشتی‌گیران فرنگی و آزادکار زیادی از این شهرستان در رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی خوش درخشیدند که محسن حاجی‌پور، علی ارسلان و محسن حاجی‌پور تنها تعدادی از آنها هستند.

نهاوندیان یادآور شد: مسابقات کشتی آزاد و فرنگی رده سنی نونهالان مازندران نیز از 13 تا 16 تیرماه در خانه کشتی آمل به میزبانی شهرمان برگزار می‌شود البته مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان استان نیز از روز 28 تیر ماه سال جاری به مدت دو روز در این شهرستان برگزار خواهد شد.

یکی از پیشکسوتان کشتی آمل نیز در این مراسم با اعلام اینکه ارتقای ورزش کشتی در این شهرستان مهم‌ترین هدف ما است، گفت: باید همواره به پهلوانان خود افتخار کنیم و آنها را به عنوان الگو برگزینیم.

سعید شیرزاد اضافه کرد: در کشور ژاپن و دیگر کشورهای پیشرفته مردم به فرهنگ و گذشته خود می‌بالند و خانواده و زندگی خود را با آن هماهنگ می‌کنند. ما نیز باید خودمان را به فرهنگ اصیل و مرام پهلوانی، ازخودگذشتگی و خوی مردانگی گره بزنیم.

وی با اعلام اینکه ورزش این شهرستان نیازمند حمایت بیشتر مسئولان است، خاطرنشان کرد: باید هر فردی در این جامعه به هر نحوی اشاعه‌دهنده فرهنگ اصیل مملکت اسلامی خود باشد. 

نخستین باشگاه ورزش کشتی در آمل به نام گودرز بوده که احمد شفیق نخستین بنیانگذار این رشته در آمل بود و پرویز شفیق نخستین افتخارآفرین و محمدرضا صیاد نخستین ملی‌پوش کشتی آمل بوده است.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول