اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه دامغان:

ایمان و توکل در پشت خاک‏ریزها حرف نخست را می‏زد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به روزهای جنگ در دوران دفاع مقدس گفت: ایمان و توکل در پشت خاک‏ریزها حرف نخست را می‏زد.

ایمان و توکل در پشت خاک‏ریزها حرف نخست را می‏زد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، محمدحسن مرتضوی در جمع بسیجیان دامغان با اشاره به روزهای آزادسازی خونین‏شهر بیان کرد: خرمشهر برای ملت ما تنها یک شهر نیست، بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب است.

وی اظهار داشت: فتح خرمشهر موجب برانگیختگی احساسات و عواطف پاک ملت ایران شد و هم‌دلی و وحدت را در میان اقشار مختلف به وجود آورد.

فرمانده سپاه شهرستان دامغان تصریح کرد:‌ مهم‏ترین نتیجه عملیات بیت‏المقدس، فتح خرمشهر بود و این تنها نتیجه آن به شمار نمی‏آید، بلکه این نبرد یکی از مهم‏ترین و گسترده‏ترین عملیات در دوران جنگ تحمیلی بود و در این عملیات، حدود 54 کیلومتر از خاک کشور آزاد شد.

مرتضوی بیان داشت: وجود موانع طبیعی در اطراف منطقه تحت اشغال از قبیل رودخانه کرخه، کرخه نور در شمال، کارون در شرق، رودخانه اروند در جنوب و آب‏های هورالهویزه در غرب و دشت‏های وسیع مناسب با مانور زرهی که ستون فقرات ارتش صدام را تشکیل می‏داد، شرایط بسیار مناسبی را برای نیروهای اشغالگر پدید آورده بود.

وی گفت: دشمن با حمایت گسترده نیروی هوایی و پشتیبانی آتش می‏توانست احساس کند در دژی استوار نشسته است و امکان نفوذ به جبهه وی وجود ندارد.

فرمانده سپاه شهرستان دامغان، خرمشهر را نماد مقاومت 43 روزه مردم دانست و افزود: اگر ما در خرمشهر مقاومت نمی‏کردیم، متجاوزان به آسانی آنجا را اشغال می‏کردند و شاید سرنوشت جنگ این‏گونه رقم نمی‏خورد.

مرتضوی اظهار داشت: پایداری رزمندگان در خرمشهر سدی شد در برابر اینکه عراقی‏ها به سرعت به اهدافشان نرسند و توان نظامی آنها در منطقه به هم بریزد.

وی گفت: اگر خرمشهر در همان روزهای نخست به دست عراقی‏ها می‏افتاد، دشمن به نقطه حساسی دسترسی پیدا می‏کرد و آن استفاده از بندر خرمشهر بود، از سوی دیگر تصرف آبادان و اهواز برای دشمن راحت و کار برای رزمندگان اسلام بسیار دشوار می‏شد.

فرمانده سپاه شهرستان دامغان با تأکید براینکه ایمان و توکل در پشت سنگرها و خاک‏ریزها حرف نخست را می‏زد، بیان داشت: پایداری و مقاومت را نمی‏توان توصیف کرد و به همین خاطر، ما باید از خون شهیدان پاسداری و راه و اهدافشان را تا آخرین قطره خونمان دنبال کنیم.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول