اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر خبر داد

شناسایی 40 نقطه یادمانی در خرمشهر

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از اعزام مردم خرمشهر در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد.

شناسایی 40 نقطه یادمانی در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالله عفراوی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر اظهار کرد: برگزاری کنگره ملی امیران، سرداران و شهدای خرمشهر یکی از بیادماندنی‌ترین کارهای صورت گرفته در خرمشهر است.

وی خاطر نشان کرد: پنج سال برای برگزاری این کنگره تلاش شد تا سه روز کنگره ملی شهدای خرمشهر به بهترین نحو ممکن برگزار شود که بالاخره این انتظار به سر رسید و مردم شاهد برگزاری باشکوه این کنگره به منظور تجلیل از جان‌فشانی‌های شهدای گرانقدر در هشت سال دفاع مقدس باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر تصریح کرد: برگزاری باشکوه کنگره ملی امیران، سرداران و شهدای خرمشهر باعث خرسندی خانواده‌های معزز شهید و مردم شهیدپرور شد.

وی در ادامه سخنان خود به اعزام کاروان زیارتی حرم مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: هر سال بیش از یک‌هزار نفر از خرمشهر به حرم مطهر امام راحل(ره) اعزام می‌شدند که امسال به دلیل برگزاری کنگره ملی و همچنین اعزام سایر کاروان‌ها تعداد افراد اعزامی به بیش از 400 نفر رسید که امیدواریم مسئولان با همکاری با ستاد ارتحال امام زمینه اعزام آبرومندانه مردم را فراهم کنند.

عفراوی در ادامه از اعزام نخستین کاروان راهیان نور مردم خرمشهر به مناطق عملیاتی غرب کشور خبر داد و گفت: که این کاروان از نیمه دوم خرداد اعزام خواهد شد.

وی همچنین از اعزام 20 برادر و 15 خواهر خرمشهر به عنوان خادمین یادمان‌های غرب کشور خبر داد و گفت: این افراد تا چند روز دیگر به مناطق یادمانی و عملیاتی غرب کشور اعزام خواهند شد.

وی همچنین در ادامه از شناسایی 40 نقطه یادمانی در خرمشهر خبر داد و اظهار داشت: این نقاط در واقع محل عروج ملکوتی شهدای گلگون‌کفنی همچنین شهید قنوتی، بهنام محمدی و سایر شهدای جنگ تحمیلی است.

وی همچنین به اعزام 5 هزار شهروند خرمشهری به مشهد مقدس توسط سازمان بسیج مستضعفین خبر داد و افزود: شانزدهم خرداد ماه سال‌جاری 200 نفر از این عده از طریق مسیر ریلی به مشهد مقدس و اعزام و تمهیدات لازم برای تأمین اسکان و غذا و خوراک آنها نیز فراهم شده است.

وی گفت: اعزام این عده از شهروندان با موافقت سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به میمنت برگزاری نخستین کنگره ملی امیران، سرداران و شهدای خرمشهر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول