اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت و تجارت خراسان‌شمالی:

افزایش مبادلات اقتصادی به نفع کشورهای منطقه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی افزایش مبادلات اقتصادی را به نفع کشورهای منطقه عنوان کرد.

افزایش مبادلات اقتصادی به نفع کشورهای منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدابراهیم حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با هیئت تجاری تاجیکستان اظهار کرد: وجود اشتراکات فرهنگی، قومی و نژادی بین کشورهای ایران و ترکمنستان افزایش حجم ارتباطات به‌ویژه در حوزه اقتصادی را ضروری ساخته است.

وی با اشاره به اینکه کشور تاجیکستان مقام بیست و سوم در مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد، افزود: حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور 203 میلیون دلار بوده که این باید به سطح بالایی افزایش یابد.

حسینی یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه مبادلات اقتصادی را اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و بازرگانی بین کشورهای منطقه عنوان کرد و گفت:‌ کشورمان طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی را برای گسترش روابط بین کشورهای منطقه انجام داده که این فعالیت‌ها در توسعه مبادلات تأثیر بسزایی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی قابلیت‌های فراوانی در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری داشته که با توسعه روابط از این ظرفیت به نحو شایسته برای روابط فی مابین کشورها بهره‌خواهد برد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌شمالی همچنین از تلاش رسانه‌ها به‌ویژه خبرگزاری‌ها برای انعکاس اخبار مربوط به سفر هیئت تجاری اقتصادی تاجیکستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول