اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

گلستان قابلیت گردشگری ممتازی برای رشد اقتصادی دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه لازمه پیشرفت اقتصادی در گرو توجه به صنعت گردشگری است گفت: گلستان با دارا بودن قابلیت‎های گردشگری، فرصت ممتازی برای رشد اقتصادی دارد.

گلستان قابلیت گردشگری ممتازی برای رشد اقتصادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا غلامی در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی اظهار داشت: توانمندی‎های گلستان در حوزه گردشگری مذهبی، گردشگری دریایی و توریسم ورزشی همچنین گردشگری سلامت به عنوان سه محور تاثیرگذار در تحرک توسعه اقتصادی محسوب می‎شود.

وی در خصوص گردشگری مذهبی گلستان تصریح کرد: این استان مهد هنرمندانی چون میرفندرسکی، میرداماد و فخرالدین اسعد گرگانی است و با دارا بودن ظرفیت‎های قوی، وجود امامزاده‎ها و اماکن متبرکه می‎تواند گامی فزاینده به سوی فرصت‎های گردشگری باشد.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه این استان از 120 کیلومتر ساحل آرام برخوردار است بیان داشت: دارا بودن سدهای متعدد و وجود آب‎بندان‎ها زمینه سرمایه‎گذاری در بخش گردشگری دریایی و توریسم ورزشی را فراهم کرده است.

غلامی خاطر نشان کرد: دارا بودن زیرساخت‎های مناسب درمانی، برخورداری آب گرم، وجود بیش از 400 گونه گیاه دارویی از مزیت‎های گردشگری سلامت استان گلستان است.

وی با اشاره به اینکه 10 پروژه در بخش گردشگری دریایی دچار مشکلاتی است که باید به زودی برطرف شود اذعان کرد: مقرر شده تا در ستاد سرمایه‎گذاری استان در جلسه‎ای مشترک، موانع این پروژه‎ها مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با اشاره به اینکه کشاورزی از محورهای توسعه گلستان به شمار می‎رود متذکر شد: بیش از 110 هزار خانوار بهره‎بردار در بخش زراعت و باغداری استان وجود دارد و با توجه به اینکه گلستان در بخش کشاورزی متحمل خسارت‎هایی چون خشکسالی، سیلاب، آفات و بیماری‎های گیاهی قرار می‎گیرد، گسترش بیمه‎ها و تسریع عملکرد آن می‎تواند با ایجاد اطمینان در بخش کشاورزی و کشاورزان امنیت ذهنی بیشتری فراهم کند.

غلامی در پایان تاکید کرد: در بخش کشاورزی لازم است تدابیر مناسب برای توسعه بیمه محصولات کشاورزی توسط جهاد کشاورزی استان صورت پذیرد و کارگروه اقتصادی استان نیز از این ستادها حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول