اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

حجم مبادلات اقتصادی با افغانستان به چهار برابر افزایش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی میزان مبادلات اقتصادی این استان با افغانستان را مناسب ندانست و تاکید کرد: باید این حجم مبادلات اقتصادی با این کشور به چهار برابر افزایش یابد.

حجم مبادلات اقتصادی با افغانستان به چهار برابر افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید ابراهیم حسینی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با هیئت تجاری اقتصادی افغانستان اظهار داشت: هم اکنون میزان صادرات از خراسان شمالی به افغانستان 14 میلیون دلار است، که این ظرفیت وجود داشته تا این میزان به چهار برابر افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه میزان کنونی صادرات از خراسان شمالی به افغانستان با شرایط و ظرفیت‌های موجود متناسب نیست، افزود: وجود مجتمع‌های متعدد تولیدی، پلاستیک، صنایع تبدیلی، نساجی و ... بر توانمندی‌های این استان برای صادرات افزوده است.

حسینی موقعیت خراسان شمالی و ارتباط با سایر استان‌های کشور را برشمرد و گفت: شرایط موجود در استان زمینه را برای تأمین کالاهای مورد نیاز کشور افغانستان توسط خراسان شمالی فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر جمهوری اسلامی برای صادرات فنی، ایجاد نیروگاه‌ها، سد سازی، خودرو سازی، این تجربیات و توانمندی را به کشورهای مختلف آسیایی، خاورمیانه و ... انتقال داده است، افزود: ایران آمادگی لازم را برای بازسازی افغانستان داشته و تمام این تجربیات خود را حاضر است در اختیار این کشور دوست قرار دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین به ظرفیت‌های معدنی افغانستان اشاره و تصریح کرد: این کشور با دارا بودن معادن عظیم می‌تواند برای سرمایه گذاری و بهره‌برداری مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از دیرباز دارای اشتراکات فرهنگی با افغانستان بوده و طی سال‌های اخیر این روابط توسعه یافته است، گفت: عید نوروز یکی از مهم‌ترین این اشتراکات بوده که امید می‌رود با سفر این هیئت خارجی که در آستانه نوروز صورت می‌گیرد، دستاوردهای خوبی برای دو کشور داشته باشد.

یک هیئت تجاری، اقتصادی از افغانستان متشکل از 17 نفر از تجار و بازرگانان شب گذشته وارد خراسان شمالی شدند. این هیئت از مجتمع پتروشیمی خراسان، کارخانه سیمان و همچنین شهرک صنعتی شماره یک، شماره دو بجنورد و همچنین شهرک صنعتی شیروان بازدید به عمل خواهند آورد. این سفر هیئت تجاری، اقتصادی نخستین سفر رسمی هیئت‌های خارجی به خراسان شمالی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول