اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه خبر داد:

بررسی آمارهای مبادلات اقتصادی 5 کشور در گلستان

خبرگزاری فارس: دبیر اجلاس منطقه‌ای ICBC و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: سیزدهمین نشست مشترک ایران و روسیه با هدف بررسی آمارهای مبادلات اقتصادی پنج کشور در گلستان برگزار می‌شود.

بررسی آمارهای مبادلات اقتصادی 5 کشور در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عسگرالله عسگر‌اولادی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: در اجلاسی که اردیبهشت سال 1391 در گلستان برگزار می‌شود به مشکلاتی همچون تعرفه‌ها، واردات و صادرات، حمل و نقل، هواپیمایی، ویزا، اقامت‌ها، ممنوعیت کالاهای بین کشورها پرداخته می‌شود تا چالش‌های پیش رو برطرف شود.
وی تصریح کرد: این اتاق در 15 سال پیش در پنج کشور ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان شکل گرفته است و هر ساله این اجلاس در یک منطقه برگزار می‌شود که تاکنون سه بار در ایران "تهران، مشهد، رشت" برگزار شده است.
عسگراولادی با بیان اینکه اتاق بازرگانی صنایع و معادن، مسئول برگزاری این اجلاس است، عنوان کرد: دو سال پیاپی ریاست این دوره به کشور ایران واگذار شده است و برگزاری چنین اجلاس‌هایی را مفید می‌دانم و معتقدم که چهارمین اجلاس در استان گلستان مفیدتر خواهد بود.
دبیر اجلاس منطقه‌ای ICBC و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه هر چه به جلو پیش می‌رویم، مشکلات‌ بهتر طبقه‌بندی می‌شوند، اضافه کرد: بنا داریم نمایشگاه توانمندی‌های استان گلستان را برای مدعوین که حدود 200 نفر اعضای داخلی و 50 نفر آنان خارجی هستند در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان دائر کنیم.
وی بیان کرد: این اجلاس در استان گلستان سه الی چهار روز به طول خواهد انجامید که امیدوارم اجلاس ارزنده‌ای برای کشورهای منطقه ارائه دهیم و این اطمینان وجود دارد اجلاس پیش رو، نقطه عطفی برای درک بهتر مسائل و برطرف کردن مشکلات موجود خواهد بود.
‌رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه برگزاری این اجلاس در تولید، نقش ارزنده‌ای خواهد داشت، خاطرنشان کرد: انتظارم از این اجلاس توفیق است چرا که در می‌یابیم نیاز منطقه چیست تا در رفع آن کوشا باشیم.
در این بازدید معاون برنامه‌ریزی استانداری گلستان، رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان، رئیس سازمان صنایع و معادن استان، رئیس خانه صنعت و معدن استان و جمعی از فعالان اقتصادی حضور داشتند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول