اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای گیلان:

پرونده وام بانک جهانی در گیلان بسته شد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: پروژه بانک جهانی در مدت پنج سال به اتمام رسیده و پرونده پرداخت وام آن به شرکت آبفای استان بسته شده است.

پرونده وام بانک جهانی در گیلان بسته شد

حمید‌ روشن‌روان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت پروژه بانک جهانی در استان اظهار کرد: پروژه بانک جهانی به مدت پنج سال به اتمام رسید و پرونده مبالغی که قرار بود به صورت وام در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار گیرد بسته شد و توانسته‌ایم در این مدت بخش عمده‌ای از تعهدات خود در پروژه بانک جهانی را اجرایی کنیم.

وی اجرای شبکه‌های فاضلاب و آب، احداث مخازن ذخیره آب و ساخت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را از جمله پروژه بانک جهانی عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها در مناسبت‌های مختلف مانند دهه فجر و هفته دولت وارد مدار بهره‌برداری شده است.

مدیر عامل آبفای گیلان، با اشاره به اجرای طرح فاضلاب رشت ابراز کرد: طرح فاضلاب شهر بزرگ رشت در چند فاز تعریف شد و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، اکنون فاز نخست آن برای 63 هزار متر مکعب در شبانه‌روز طراحی شده که عملیات اجرایی و تکمیلی آن در حال انجام است.

وی، با بیان اینکه پروژه فاضلاب رشت نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد، تصریح کرد: بهره‌برداری کامل پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب رشت مردم استان را از مزایای آن برخوردار می‌کند.

روشن‌روان تامین اعتبار فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب رشت را از طریق اعتبارت ملی، بانک جهانی ذکر کرد و افزود: بقیه فازهای این پروژه از محل اعتبارات بانک ملی که در اختیار ما قرار داده می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی، شبکه‌های سنتی فاضلاب رشت را حدود 700 کیلومتر بیان کرد و گفت: این شبکه کار جمع‌آوری و انتقال فاضلاب را انجام می‌دهد که مشکلی برای مردم رشت ایجاد نشود.

این مسئول از اجرای طرح‌های جدید آبفای استان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: امسال روش جدید واگذاری به طراحان و پیمانکاران برای طراحی تصفیه‌خانه انجام می‌شود و در این طرح به هیچ عنوان دخالت نمی‌کنیم و طراح و پیمانکار طرح را تهیه کرده و در مناقصه شرکت می‌دهند که برنده انتخاب شود.

وی، درباره مزایای اجرای طرح مذکور، تصریح کرد: این طرح واگذاری زمان را کوتاه می‌کند و نواقص طرح توسط پیمانکار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هزینه آن کاهش می‌یابد و با این اقدام در راستای برون‌سپاری که مورد تایید دولت و مقام معظم رهبری بوده است، گام برمی‌داریم.

روشن‌روان، از احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در رودسر، آستارا و لنگرود در سال جاری خبر داد و یادآور شد: امسال طرح آبرسانی به آستارا نیز آغاز می‌شود.

وی، اجرای مرحله دوم آبرسانی به شهر منجیل و توسعه شبکه آبرسانی چابکسر را از دیگر برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب گیلان در سال جاری ذکر کرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول