اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 121 میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر و سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از چندین طرح عمرانی آب و فاضلاب با هزینه‌ای بالغ بر 121 میلیارد ریال در شرکت آب و فاضلاب استان بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 121 میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت و آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، رضا پوررجب اظهار کرد: بعد از تشکیل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی و تحویل تاسیسات موجود از متولیان قبلی، این شرکت نسبت به انجام مطالعات و برنامه‌ریزی‌های راهبردی برای تامین و توزیع آب بهداشتی سالم و گوارا و از طرفی اجرای پروژه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت تولید و توزیع آب سالم و بهداشتی به شهروندان افزود: مشتری مداری و تامین رضایت مشترکان همواره مورد تاکید این شرکت بوده است و سعی شده تا آب توزیع شده با کیفیت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد و آزمایشگاه آب استان به صورت شبانه‌روزی بر توزیع آب سالم و بهداشتی نظارت دارد.

پوررجب در تشریح فعالیت‌ها و طرح‌های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال گفت: در دهه مبارک فجر از چندین طرح آبرسانی در شهرهای استان بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌های آبرسانی به شهرهای سیه‌رود، آبرسانی به چرمشهر، آبرسانی به باغ‌ معروف، آبرسانی به شهرک یاغچیان و روستای قلعه‌چه از جمله طرح‌هایی است که در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به طرح آبرسانی باغ ‌معروف و چرمشهر تبریز گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به چرمشهر با لوله‌های 63 تا 200 میلی‌متری و به طول 12 کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر 9650 میلیون ریال و آبرسانی به باغ معروف با لوله 300 میلی‌متری و به طول 2 هزار و 200 متر و با هزینه‌ای بالغ بر 3800 میلیون ریال از محل اعتبارات طرح‌های استانی و سایر منابع اجرا شده است.

پوررجب همچنین اضافه کرد: طرح آبرسانی به شهرک یاغچیان نیز از قسمت اتوبان شهید کسایی با لوله 700 میلی‌متری چدن داکتیل و به طول 2 هزار متر و با هزینه‌ای بالغ بر 15 هزار و 500 میلیون ریال اجرا شده که در دهه مبارک فجر امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

 آبرسانی به روستای "قلعه‌چه

پوررجب در ادامه به طرح آبرسانی به روستای "قلعه‌چه" اشاره کرد و گفت: طرح آبرسانی به روستای "قلعه‌چه" از چهار بخش تشکیل شده که قسمت اول آن خط آب آور با لوله 160 میلی‌متر به طول 250 متر به موقعیت تعیین شده برای احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای یک رشته خط لوله پمپاژ تا ورودی مخزن ذخیره آتی‌الاحداث روستای "قلعه‌چه" است.

وی در خصوص قسمت‌های دیگر طرح آبرسانی روستای "قلعه‌چه" گفت: در این طرح یک واحد ایستگاه پمپاژ برای انتقال آب به میزان پنج لیتر در ثانیه، ساخت یک باب مخزن 500 مترمکعبی در ارتفاعات روستا و در نهایت توسعه شبکه توزیع آب روستای "قلعه‌چه" است که کلاً با هزینه‌ای بالغ بر دو هزار و 400 میلیون ریال از محل منابع استانی و همچنین سایر منابع اجرا شده است.

پوررجب در ادامه افزود: برای طرح آبرسانی سیه‌رود نیز یک باب مخزن یک هزار مترمکعبی با هزینه‌ای بالغ بر دو هزار و 300 میلیون ریال از محل سایر منابع اجرا شده است.

 بهره‌برداری از بخش دیگری از فاضلاب شهر تبریز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های فاضلاب آماده افتتاح در سطح شهر تبریز اشاره کرد و افزود: چندین طرح فاضلاب در نقاط مختلف شهر تبریز از جمله احداث شبکه جمع‌آوری کوی فرشته، احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهید کلانتری، احداث خط اصلی و شبکه جمع‌آوری فاضلاب خیابان حجتی و شبکه جمع‌آوری فاضلاب محله پشت آپارتمان‌های میخک از بلوار پاسداران به متراژ 29 هزار متر با هزینه‌ای بالغ بر 86 هزار و 120 میلیون ریال به اتمام رسیده و به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی به ساختمان بهره‌برداری شهر سردرود اشاره کرد و افزود: ساختمان بهره‌برداری و اداری "ترک" با زیربنای 590 مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر یک هزار و 700 میلیون ریال احداث شده که در دهه مبارک فجر در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول