اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر برنامه ریزی تلفیقی و راهبردی وزارت نیرو اعلام کرد

پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب در سیستان‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی تلفیقی و راهبردی وزارت نیرو گفت: پروژه‌های شرکت‌ آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از پیشرفت خوبی برخوردار است.

پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب در سیستان‌و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای سیستان و بلوچستان، محسن بختیار در جریان بازدید از پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وضعیت اجرای پروژه‌ها رضایت بخش بوده و باید برای تامین منابع مالی پروژه‌ها مانند گذشته پیگیری لازم در وزارت نیرو و سایر ارگان‌های ذیربط انجام گیرد.

وی افزود: تامین منابع مالی به مبلغ 550 میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به منظور انتشار در سال‌جاری ابلاغ شده و مقرر شد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با همکاری وزارت نیرو نسبت به پیگیری و انتخاب بانک عامل و مجوز شورای اقتصادی و سایر مورد نیاز اقدام کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیز در جریان بازدید از پروژه‌های شمال و جنوب استان گفت: عملیات اجرایی تامین، انتقال و تصفیه آب به شهرهای سیستان 85 درصد رشد داشته است.

محمد رضا کرمی‌نژاد افزود: خط دوم آبرسانی به شهر زاهدان 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات آن در زاهدان از خرداد ماه سالاری به طول 200 کیلومتر آغاز و تا کنون 20 کیلومتر از این مسیر لوله‌گذاری شده و در حال حاضر مکان‌های تلمبه خانه و تصفیه خانه علاوه بر جانمایی، تسطیح و آماده اجرا شده است.

کرمی‌نژاد در بازدید از پروژه‌های جنوب سیستان‌و بلوچستان نیز گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب کنارک در سال 1389 آغاز شده و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: ‌ظرفیت آن در افق طرح  سال 1405،  8000 مترمکعب در شبانه روز است.

وی ضمن بازدید از پروژه آبرسانی به شهرهای چابهار و  کنارک عنوان کرد: ‌این پروژه آبرسانی در طرح میان مدت شامل ساخت آبگیر جدید در پایین دست سد پیشین، احداث تصفیه‌خانه آب در سه راهی پلیس چابهار و نوسازی ایستگاه‌های پمپاژ و بازسازی خط انتقال آب از شیرگواز به چابهار و کنارک است که با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیارد ریال در حال انجام است.

کرمی نژاد ادامه داد: در طرح دراز مدت آبرسانی به شهرهای چابهار و کنارک انتقال 10 میلیون مترمکعب آب از سد پیشین و 15 میلیون مترمکعب آب در سال از سد زیردان پیش بینی شده که در یک مناقصه بین المللی شرکت سای نو هیدرو از جمهوری خلق چین با 260 میلیون یورو بعنوان فاینانس انتخاب شده است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول