اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی:

آب منطقه‌ای نظارتی بر آب خروجی فاضلاب بجنورد ندارد

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی با تاکید بر اینکه آب تصفیه خانه فاضلاب بجنورد خطرناک است، گفت: باید آب منطقه‌ای نسبت به آب خروجی فاضلاب بجنورد نظارت داشته باشد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

آب منطقه‌ای نظارتی بر آب خروجی فاضلاب بجنورد ندارد
محمد عرفانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بعضا استفاده این آب در بخش کشاورزی مشکلات بهداشتی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مصرف این آب در بخش کشاورزی سبب بروز برخی مشکلات و شیوع انواع بیماری‌های انگلی در برخی از افراد شده است، تصریح کرد: براساس آزمایش‌های انجام شده توسط محیط زیست استان، این آب صرفا باید برای آبیاری درختان غیر مثمر استفاده شود.

عرفانی بر نظارت دستگاه‌های مسئول بر آب خروجی از تصفیه خانه فاضلاب بجنورد تاکید کرد و گفت: انتقال این آب به رودخانه ممکن است سایر مناطق را نیز آلوده و تحت تاثیر قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نصب الکتروفیل‌تر در کارخانه سیمان مشکلات زیست محیطی را در این کارخانه به طور چشمگیری کاهش داد، اظهار داشت: خروج دود از دودکش‌های این واحد تولیدی در گذشته مشکلاتی را برای این واحد به همراه داشت.

معاون فنی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: با نصب این دستگاه الکتروفیل‌تر در کارخانه سیمان، این کارخانه عملا از لیست واحدهای آلاینده استان حذف شد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح سه طرح زیست محیطی دیگر در این استان اظهار امیدواری کرد تا با مشارکت واحدهای صنعتی، مشکل آلایندگی به حداقل برسد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول