اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور ثمره‌هاشمی

سامانه تله‌متری آب و فاضلاب خرم‌آباد و پلدختر به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: سامانه تله‌متری و تله‌کنترل فاز یک تاسیسات آب و فاضلاب خرم‌آباد و پلدختر با حضور مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به بهره‌برداری رسید.

سامانه تله‌متری آب و فاضلاب خرم‌آباد و پلدختر به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مدیرعامل آبفای لرستان شامگاه دوشنبه در مراسم بهره‌برداری از سامانه تله‌متری و تله‌کنترل فاز یک تاسیسات آب و فاضلاب خرم‌آباد گفت: اجرا و بهره‌برداری از این طرح بیش از دو سال به طول انجامیده است.

مهدی اکبریان افزود: به دلیل پراکندگی چشمه‌ها، چاه‌ها و منابع تامین کننده و اختلاف 160 متری ارتفاع این طرح بزرگ‌ترین نوع تله‌متری در ایران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح تله‌متری خرم‌آباد تمام موارد فنی رعایت و بررسی شده، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، مخازنی که 14 تا 17 سال در مدار تولید نبوده‌اند، به مدار تولید وارد شده است.

اکبریان تصریح کرد: هم‌چنین در سامانه تله‌متری و تله‌کنترل فاز یک تاسیسات آب و فاضلاب شهر پلدختر نیز برای نخستین بار در کشور اجرا شده که برای اجرای آن از بستر ماهواره استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان گفت: برای اجرا و بهره‌برداری از طرح سامانه تله‌متری و تله‌کنترل فاز یک شهرهای خرم‌آباد و پلدختر، 16 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: در راستای اجرای سیستم تله‌متری با حذف عوامل انسانی، مدیریت بهره‌برداری از تاسیسات به صورت شبانه‌روزی زیر نظارت و پردازش یک مدیریت واحد مرکزی امکان‌پذیر می‌شود.

اکبریان تصریح کرد: سیستم تله‌متری تاسیسات آب خرم‌آباد شامل 13 حلقه چاه، چهار ایستگاه پمپاژ، شش باب مخزن و دو مرکز کنترل مرکزی و محلی است.

وی افزود: هم‌چنین پروژه تله‌متری تاسیسات آب پلدختر نیز مشتمل بر پنج حلقه چاه، یک باب مخزن و اتاق کنترل است که با اجرای این طرح کنترل وضعیت موتور و برق موجود چاه‌ها امکان‌پذیر شده است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول