اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد احیای امر به معروف

شیوه‌های بیان فریضتین در جامعه را باید دانست

خبرگزاری فارس: معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر باید شیوه‌های عنوان کردن فریضتین به افراد جامعه را بدانند.

شیوه‌های بیان فریضتین در جامعه را باید دانست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام جواد صادق‌زاده‌ پیش از ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر به میزبانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اظهار داشت: رسالت شوراها این است که آمر و ناهی بسازد.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به اندازه‌ای مهم است که امام حسین (ع) همه چیز خود را فدای آن کرد.

صادق‌زاده افزود: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین فرایض عنوان شده‌اند، اگر این دو مسئله درست شوند، دیگر مسائل جامعه نیز برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه آمر به معروف و ناهی از منکر باید دارای سه ویژگی باشد، تصریح کرد: نخستین ویژگی این است که فرد باید معروف‌شناس و منکرشناس باشد.

صادق‌زاده عنوان کرد: اینکه فرد خود اهل امر به معروف و نهی از منکر بوده و در زمان نهی از بد‌ها با افراد دوست و رفیق باشد از دیگر مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اول باید از خودمان آغاز کنیم، شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر را بدانیم و ابتدا فرد را به معروف دعوت کنیم.

صادق‌زاده مهم‌ترین معروف را در بعد اعتقادی و توحید عنوان کرد و گفت: اگر فرد با مسجد و دین انس گیرد، هیچگاه به راه خطا نمی‌رود.

محمد سلطان‌زاده دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان نیز در این همایش گفت: رسالت و نقش شورای‌های امر به معروف و نهی از منکر این است که افراد زیر پوشش خود را به فریضتین توجیه کنند.

وی بیان کرد: وظیفه شوراها این است که مردم را نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر ترغیب و تشویق کنند، وظیفه ما اجرای فریضتین نیست.

سلطان‌زاده افزود: آنچه از شوراها خواسته می‌شود، این است که احساس وظیفه مردم نسبت به مردم و مردم نسبت به مسئولان را در مورد احیای امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پیگیر بوده و فرهنگ‌سازی کنند.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول