اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

فریضه امر به معروف در مدارس عملی شود

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: مسئولان آموزش و پرورش فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در مدارس استان عملی کنند.

فریضه امر به معروف در مدارس عملی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده پیش از ظهر امروز در شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش گیلان با قدردانی از فعالیت‌های خوب آموزش و پرورش در احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح اداره‌ها و آموزشگاه‌ها اظهار داشت: طبق بازرسی که از اداره‌های کل استان صورت گرفت آموزش و پرورش گیلان امتیاز عالی را در امر عفاف و حجاب کسب کرده‌اند اما باز نیاز به کار بیشتر دارد و این فریضه مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم 20 آیه به امر معروف و نهی از منکر اشاره شده است افزود: همه باید به تکلیف خود در اجرای این فریضه الهی تلاش کنیم.

این مسئول با تاکید بر ضرورت اهمیت عملی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس اذعان داشت: در آموزش و پرورش نیروهای فاضل، متعهد، دانشمند و عالم هستند که می‌توانند این فریضه را در مدارس عملی کنند.

وی با تصریح بر اینکه اساس تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش آغاز می‌شود خاطر نشان کرد: باید با یک نوآوری در مدارس بتوانیم الگوی خوب در کشور ایجاد کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید فریضه امر به معروف به مردم شناسانده شود اظهار داشت: باید در راستای ترویج فرهنگ پذیرش امر به معروف کار شود.

ایوب نجف‌زاده با بیان اینکه از سه مرحله امر به معروف مرحله تذکر لسانی در آموزش خوب جواب می‌دهد تصریح کرد: سیاست آموزش و پرورش معرفی معروف‌هاست و باید به دانش‌‌آموزان معروف‌ها را معرفی کنیم تا منکر کنار گذاشته شود.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی برای معلمان و مربیان اشاره کرد و اذعان داشت: 175 هزار و 800 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و همایش امر به معروف و نهی از منکر برای دانش‌آموزان متوسطه و راهنمایی با حضور 40 هزار و 920 نفر برگزار شده و 298 اتوبوس راهی اردوی راهیان‌نور شدند.

این مسئول با بیان اینکه شورای امر به معروف در اداره‌های استان و آموزش و پرورش تشکیل شده است ابراز داشت: این شورا نسبت به این فریضه الهی تذکر لسانی انجام وظیفه می‌کند.

وی خواستار کمک‌های بودجه فرهنگی استان برای اجرای بهتر برنامه‌های دینی در مدارس شد و افزود: 17 هزار و 723 آموزش و پرورش این آمادگی را دارند تا برنامه‌های فرهنگی را در مدارس اجرا کنند.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول