اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

قانونی شدن زکات برای ترویج فرهنگ این فریضه است

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: قانونی شدن زکات برای تشویق افراد جامعه در انجام این فریضه و ترویج فرهنگ آن است.

قانونی شدن زکات برای ترویج فرهنگ این فریضه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین انواری ظهر امروز در همایش شکرانه زکات در محل تالار امام رضا (ع) اهواز اظهار کرد: زکات از مهم‌ترین حلقه‌های دینی به شمار می‌رود که مهم‌ترین پیامد آن تقویت روحیه همدلی، اتحاد و همگرایی است.

وی افزود: زکات امر واجبی است که پیش از این تعطیل شده بود ولی امروز بنا به دستور رهبر معظم انقلاب این فریضه واجب الهی رنگ و بوی دیگری پیدا کرده و با همت مردم خدا جوی و روحانیت متعهد این فریضه دوباره زنده شده است.

انواری اضافه کرد: یکی از مسائلی که به آن در نظام اسلامی بها داده و در کنار نماز دیده شده زکات است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به سال جهاد اقتصادی عده‌ای نادان در داخل و خارج از ایران برای ایجاد بحران اقتصادی قد علم کرده‌اند که تنها روحیه اتحاد و همدلی مردم با نظام و ولایت است که آنان را شکست می‌دهد.

وی با اشاره به دسیسه‌های مختلف دشمنان علیه نظام اسلامی اظهار کرد: پرداختن به زکات باعث نزدیکی دل‌ها می‌شود و این امر خیلی از توطئه‌های جهانی برای ایجاد تفرقه و نفاق را در جامعه اسلامی نقش برآب می‌کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان داخلی و خارجی به دنبال فرصتی برای کارشکنی و ایجاد التهاب هستند باید هوشیار باشیم و با اتحاد و اطاعت از رهبری دراین حماسه نیز حضور پررنگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بحث زکات دو جنبه دارد. یکی مسائل اقتصادی، فقرزدایی و گسترش عدالت است و جنبه دوم انسان‌سازی، تزکیه و طاهر شدن و ما با این نگاه بحث زکات را دنبال می‌کنیم و معتقدیم زکات نباید در مراتب دیگری غرق شود بلکه بقیه باید از این سکو استفاده کنند نه اینکه زکات به جایی بچسبد.

انواری با اشاره به اینکه شاید گاهی این شبهه ایجاد شود که می‌خواهند زکات را با اموری که مراتب پایین‌تری دارد تحت‌الشعاع قرار دهند، گفت: از ابتدا هم قرار نبود زکات تحت یک امر دیگری باشد. بلکه معتقدیم باید دیگر مراکز برای پیشبرد کارهای خود از زکات بهره ببرند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره)، با تاکید بر اینکه زکات می‌خواهد بستر یک معنویت و انسان‌سازی را فراهم کند، گفت: نقش روحانیت برای تحقق و تثبیت این امر بسیار مهم است.

در پایان این آیین از مودیان امر زکات و زکات دهندگان بر‌تر استان قدردانی شد.

انتهای پیام/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول