اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه ابهر تاکید کرد:

لزوم گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه ابهر گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و پاک باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کرده و آن را در جامعه گسترش دهیم.

لزوم گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، محمدرضا فخیمی در جمع معلمان، مربیان و اولیای دانش‌آموزان دبستان نرجس ابهر با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: خداوند متعال در قران کریم همگان را به خوبی‌ها و پاکی‌ها دعوت کرده و از بدی‌ها و پلیدی‌ها باز می‌دارد.
وی با بیان اینکه خداوند متعال امت اسلامی را به دلیل عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهترین امت می‌داند، ابراز داشت: در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همین بس که امام حسین ‌(ع)، خود، خانواده و یاران با وفای خود را در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فدا می‌کند‌.
فرمانده سپاه ناحیه ابهر با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند امر به معروف و نهی از منکر در مقابل سایر عبادت‌ها همچون اقیانوس در برابر قطره است‌.
وی افزود: اگر ما می‌خواهیم جامعه‌ای سالم و پاک داشته باشیم، باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کرده و آن را در جامعه تحقق بخشیم.
فخیمی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی این واجب دینی در زندگی ما جاری شده است، گفت: اما به این فریضه آن گونه که باید عمل نشده و اگر به صورت دقیق به این فریضه عمل شود جامعه سالم و مطلوب اسلامی به وجود می‌آید.
فرمانده سپاه ناحیه ابهر با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در حفظ امنیت جامعه اظهار داشت:‌ این فریضه باید در میان مردم گسترش پیدا کند.
وی با تاکید بر لزوم انجام  فریضه امر به معروف و نهی از منکر از سوی مردم ابراز داشت: مسئولان نیز باید برای احیای این فریضه در جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
فخیمی با تاکید بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از سوی آحاد جامعه بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از فریضه‌های دینی ما محسوب می‌شود و همگی باید در اجرای این فریضه تلاش کرده و کوتاهی نکنیم.
وی با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در کاهش مفاسد اجتماعی در جامعه خاطرنشان کرد: امروز مردم ایران همه نعمت‌های موجود را مدیون خون شهدا هستند و باید با قرار گرفتن در مسیر راه شهدا، آرمان‌های ایشان را الگوی مسیر خود قرار دهند.
گفتنی است فرمانده سپاه ناحیه ابهر در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان گفت: تداوم انقلاب و گذشتن از فراز و نشیب‌ها و همچنین گذر از تهدید نرم دشمن نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
فخیمی افزود: سپاه در راستای اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و همچنین عمل به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ریزی‌هایی در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج برای احیای این فریضه صورت داده است.
وی تصریح کرد: بر این اساس ما در پایگاه‌ها شورای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کرده‌ایم که هدف از ایجاد این شوراها امر به معروف و نهی از منکر به صورت ایجابی است.
فرمانده سپاه ناحیه ابهر از راه‌اندازی این شورا در برخی از پایگاه‌های مقاومت بسیج ابهر خبر داد و ابراز داشت: برای بقیه پایگاه‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد ایجاد این شورا در همه پایگاه‌های مقاومت باشیم.
وی اضافه کرد: این شورا با عضویت روحانی مسجد، معتمدین محل و مسئولان پایگاه تشکیل و نخستین کار این شورا احصای تهدیدهای امنیتی، سیاسی و اجتماعی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول