اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

رسانه‌ها فریضه پرداخت زکات را تبلیغ کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: رسانه‌ها باید نسبت به فریضه پرداخت زکات توجه و عنایت ویژه داشته و آن را تبلیغ کنند.

رسانه‌ها فریضه پرداخت زکات را تبلیغ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در نشست اعضای ستاد زکات استان ایلام اظهار داشت: تشویق مردم و خیرین به پرداخت زکات نیازمند توجه مسئولان و ساماندهی این مهم است.

وی ادامه داد: فریضه زکات و نماز در ردیف هم بوده و ضرورت ترویج نماز و زکات در جامعه ضروری بوده و باید به این موضوع توجه و عنایت ویژه‌ای شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: پرداخت و توجه به زکات محرومیت را از جامعه اسلامی برمی‌دارد و مسئولان باید این فریضه الهی را بیشتر مورد عنایت قرار دهند.

لطفی با اشاره به اینکه باید فرهنگ پرداخت زکات در ایلام نهادینه شود افزود: فرهنگ‌سازی در این زمینه یکی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر از سوی متولیان مرتبط با موضوع در استان ایلام است.

وی ادامه داد: پرداخت زکات در دین مبین اسلام از سوی پیامبر اسلام و همچنین ائمه معصومین سفارش شده که باید به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: با توجه به اینکه استان ایلام یکی از استان‌های تولیدکننده محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو در کشور محسوب می‌شود باید زارعان و بهره‌برداران ایلامی به این نکات توجه بیشتری داشته باشند.

دبیر ستاد زکات استان ایلام نیز در این نشست از بهره‌برداران ایلامی خواست نسبت به ادای زکات مال خود اقدام کنند که این امر رضایتمندی خداوند را در پیش خواهد داشت و برکت مال آنان را چند برابر می‌کند.

علی‌حسین احمدی یادآور شد: این دستگاه اجرایی برنامه‌های مختلفی را در زمینه ترویج فرهنگ زکات در استان ایلام اجرا کرده است.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه‌های تبلیغی و رادیو تلویزیونی از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد انقلابی در راستای ترویج فرهنگ زکات است.

این مسئول متذکر شد: کشاورزان و بهره‌برداران استان ایلام امسال تاکنون در مجموع بیش از 2 میلیارد ریال به عنوان زکات به این دستگاه اجرایی پرداخت کردند.

دبیر ستاد زکات استان ایلام در پایان اذعان داشت: این میزان زکات دریافتی صرف امور محرومین و مستضعفین استان ایلام می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول