اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندآب:

پیام نوروز عمل به فریضه صله رحم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: پیام مهم نوروز عمل به فریضه صله رحم و دید و بازدید است.

پیام نوروز عمل به فریضه صله رحم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه میاندوآب اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن عید نوروز باید این روزها را مبنای تغییر و تحول درونی در خود بدانیم و از رذایل اخلاقی دوری کرده و فضایل و مکارم اخلاقی را در خود تقویت کنیم.

وی افزود: انجام فریضه صله رحم از تأکیدها و سفارش‌های خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) است از این رو عمل به این فریضه الهی مهمترین پیام نوروز است و باید آن را مورد توجه جدی قرار داد.

قهرمانی ادامه داد: صله‌رحم، احترام به بزرگان، احیای روحیه زندگی جمعی و رفع کدورت از جنبه‌های مثبت عید نوروز است و اسراف، خودنمایی و تجمل از جنبه‌های منفی نوروز محسوب می‌شود که باید از آنها پرهیز کرد.

وی در ادامه مبارزات مردم مسلمان منطقه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در زمان حاضر مردم مسلمان منطقه در راستای رسیدن به اهداف خود که تشکیل حکومتی عدالت‌محور و بر پایه اسلام است زیر ظلم و ستم حکومت‌های دیکتاتور و ظالم مبارزه می‌کنند.

قهرمانی با اشاره به دشمنی‌های قدرت‌های استکباری با اسلام تصریح کرد: استکبار جهانی از گسترده و فراگیر شدن اسلام در سراسر جهان نگران و عصبانی هستند و دشمنی آنها با کشورهای مسلمان به این دلیل است.

وی اضافه کرد: استکبار برای ایجاد مانع بر سر راه حرکت اسلامی مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع را کشته و با قباحت تمام اقدام به قرآن‌سوزی می‌کنند.

خطیب جمعه میاندوآب با تأکید بر حفظ وحدت و یکپارچگی ملت‌های مسلمان بیان کرد: ملت‌های مسلمان باید با وحدت و همدلی در راه رسیدن به اهداف متعالی خود تلاش کنند تا قدرت‌های استکباری نتوانند آنها را از همدیگر جدا و در صفوف متحد آنها شکاف ایجاد کنند.

انتهای پیام/ی20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول