اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیرگاه:

مصرف تولیدات داخلی یک فریضه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیرگاه با اشاره به نامگذاری سال 90 به سال تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى توسط مقام معظم رهبری گفت: مصرف تولیدات داخلی یک فریضه است.

مصرف تولیدات داخلی یک فریضه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه حجت‌الاسلام محمد مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر شیرگاه با اشاره به سرگذشت حضرت صالح و عاقبت قوم آن پیامبر گفت: هنگامی که عقل و آینده‌اندیشی در قومی وجود نداشته باشد معجزه هم اثرگذار نخواهد بود و هر قومی که عاقلانه رفتار نکنند دچار عذاب الهی خواهد شد.

امام جمعه شیرگاه افزود: راه نجات انسان، بندگی و اطلاعت از دستورات الهی است.

خطیب نماز جمعه شیرگاه با بیان اینکه هر ملتی مانند قوم ثمود حرکت کنند به سرانجامی نخواهند رسید، گفت: کاستی در اطاعت و عبادت الهی با توبه و استغفار جبران می‌شود و تقلید کورکورانه در اصول دینی موجب دور شدن از سعادت خواهد شد.

مهدوی با اشاره به نامگذاری سال‌ها در آغاز نوروز توسط مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری با توجه به نیاز جامعه اقدام به نامگذاری می‌کنند تا مسئولان و مردم با نگاه به آن در مسیر و جهت نامگذاری حرکت کند.

وی به تقلید برخی از کشورها ازجمله کشورهای سلطه‌گر اشاره و آن را به دلیل عدم استقلال اقتصادی توصیف کرد و افزود: مشکل کشور ما در کم نظارتی است و ناظران باید در ارتقای کیفیت محصولات و تولیدات توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه شیرگاه مصرف تولیدات داخلی را یک فریضه دانست و افزود: پرهیز از مصرف خارجی باید در جامعه نهادینه شود و به تولیدات داخلی ارزش و بها دهیم.

مهدوی به انتصاب مجدد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره نمود و خاطرنشان کرد: حضور اعضای مجمع تشخیص مصلت نظام با گرایش‌های گوناگون توسط مقام معظم رهبری بیانگر آن است که باید سلایق مختلف را تحمل کرد و عده‌ای نباید سلیقه را به عقیده و عقیده را به عقده تبدیل کنند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول