اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی زنده نگه داشته شود

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب و سلطه بیگانگان، فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به ویژه در فضای مجازی زنده نگه داشته شود.

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی زنده نگه داشته شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، موسی سنچولی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی رابطان خواهر ادارات و سازمان‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر، استراتژی مقابله با هرگونه انحراف و کج‌روی در جامعه اسلامی است.
وی با اشاره به تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میان فعالان فضای سایبر افزود: فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر، استراتژی مقابله با هرگونه انحراف و کج روی در جامعه اسلامی است، بنابراین همگان باید برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب و سلطه بیگانگان، همواره این ارزش الهی را در جامعه به ویژه در فضای مجازی زنده نگهدارند.
جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان بیان داشت: امروزه اثر مستقیم روحیه تجمل گرایی بر واردات کالای مصرفی لوکس و پیروی از مدهای گوناگونی که حجم انبوهی از فرهنگ و ارزش‌های غربی را یدک می‌کشند، بر کسی پوشیده نیست از این رو مسئولان و مردم باید آفات و آثار منفی این فرهنگ را مورد توجه جدی قرار دهند تا از تسلیم بی‌چون و چرا در برابر امواج ویران گرای این شبیخون فرهنگی در امان باشند.
سنچولی تصریح کرد: امنیت فرهنگی مهم‌ترین و نامحسوس‌ترین بعد امنیت اجتماعی و ملی است چرا که در پرتو آن، ملت می‌تواند ضمن هویت فرهنگی خویش و بدون برخورد با موانع، مسیر رشد و تکامل خود را طی کند.
وی خاطر نشان کرد: پس اگر نظام‌های سیاسی نتوانند متناسب با شرایط زمانی و مکانی به نیازهای فرهنگی مردم پاسخ و به شکلی صحیح پیام‌ها و مبانی فرهنگی دینی را در جامعه ترویج دهند در چنین شرایطی زمینه برای نفوذ و رسوخ فرهنگ بیگانه و مغایر با نظام ارزشی فراهم می‌شود.
جانشین دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر اهمیت مقابله با قدرت و تهدیدات نرم کشورهای سلطه طلب که در تلاش برای بسط و گسترش فرهنگ منحط در جهان هستند، گفت: ادیان انحرافی به پشتوانه کشورهای سلطه طلب با استراتژی استحاله فرهنگی کشورهای هدف به ویژه شیعیان، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.
سنچولی گفت: از بین بردن ارزش‌ها و تبدیل آنها به ضد ارزش و تفکیک سطوح مختلف ملت از یکدیگر مهم‌ترین هدف جنگ نرم است.
وی افزود: ضعف فرهنگی مردم ایران باید توسط رسانه‌های ایرانی از کودکی مورد بررسی و توجه قرار گیرد تا اکنون وهابیت و دشمنان اسلام از این نقطه ضعف کمال استفاده را نکنند.
جانشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اهمیت تولید علم و جنبش نرم افزاری در عصر حاضر یادآور شد: اکنون غرب در تهاجمات آرام و فراگیر، از فناوری‌های پیشرفته در قالب ماهواره، سایت و ... استفاده می‌کند لذا اصلی‌ترین راه مبارزه برای مقابله با آنها استفاده از آخرین دستاوردهای علمی و تکنولوژی است.
سنچولی ضمن بیان مطالبی مبنی بر مقابله با گروه‌های مروج فساد و ابزارهای تهاجم فرهنگی، بر عمق بخشی فرهنگ اسلامی تأکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای ماندگار و اثر بخش برای نهادینه کردن پیام و اعتقادات شیعی، توجه و جایگزینی برنامه‌های کیفی و محتوایی در مقابل حجم گسترده فعالیت‌های احساسی و گذرا است.
وی خاطرنشان کرد: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام/صا10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول