اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت تولید 3 هزار و 600 تن

مجتمع پرورش قارچ جونقان بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال مجتمع پرورش قارچ جونقان با 18 هکتار مساحت و ظرفیت تولید 3 هزار و 600 تن به بهره‌برداری می‎رسد.

مجتمع پرورش قارچ جونقان بهره‌برداری می‎شود

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر 20 کارخانه و کارگاه فعال قارچ در این استان وجود دارد که زمینه اشتغال 400 نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه 500 کیلوگرم قارچ به کشور کویت صادر می‎شود، گفت: علاوه بر این استان‌های اصفهان و خوزستان مصرف‌کننده عمده قارچ تولیدی استان است.

منصوری با اشاره به احداث مجتمع پرورش قارچ جونقان، گفت: تا پایان امسال مجتمع پرورش قارچ جونقان با مساحت 18 هکتار و ظرفیت تولید 3 هزار و 600 تن به بهره‌برداری می‎رسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با راه‌اندازی این مجتمع زمینه اشتغال 360 نفر در این استان فراهم می‎شود.

وی تصریح کرد: اگرچه احداث کارخانه کمپوست در استان سرمایه در گردش مطلوبی دارد، اما نبود واحد تولید کمپوست فعال در این استان از مهم‌ترین مشکلات پیش روی این واحد تولیدی است.

منصوری با اشاره به پتانسیل اشتغالزایی تولید قارچ در این استان، گفت: با فعالیت واحدهای تولیدی قارچ، صنایع بسته‌بندی نیز در این استان تقویت می‎شود که این مسئله نیز زمینه اشتغال بسیاری را برای جوانان جویای کار در این استان فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول