اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد

بهره‌برداری از فرودگاه بین‌المللی قم تا پایان سال

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: احداث باند اول پرواز 80 درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال قابل بهره‌برداری است و با آماده شدن نقشه‌ها، به زودی ساخت برج مراقبت و ترمینال نیز آغاز می‌شود.

بهره‌برداری از فرودگاه بین‌المللی قم تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور در بازدید از مراحل اجرایی پروژه فرودگاه بین المللی قم و در نشست کارگاهی بررسی مشکلات طرح که با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط در محل اجرای پروژه برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات و پروژه‌های بزرگی در بخش های مختلف نظیر مونوریل، مترو، راه قم- گرمسار، توسعه حرم مطهر، جاده قدیم قم- تهران، راه قم- نیزار، پروژه عظیم آبرسانی و ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ برای سرعت دادن به روند پیشرفت و توسعه استان قم انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها نویدبخش آینده درخشانی برای توسعه و عمران قم خواهد بود، افزود: قم به عنوان ام‌القرای جهان اسلام و آبروی نظام و انقلاب اسلامی شایسته برداشتن چنین گام‌های بلندی بوده و بی‌تردید این خطه را به جایگاه واقعی آن خواهد رساند.

استاندار قم از فرودگاه به عنوان یکی از اساسی‌ترین پروژه‌ها و مهم‌ترین پروژه بخش حمل و نقل استان نام برد و خاطرنشان کرد: ساخت فرودگاه به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر، جهش عظیمی را در توسعه و عمران و آبادانی و رونق اقتصادی و گردشگری استان ایجاد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام موسی‌پور با تاکید بر لزوم اهتمام جدی دستگاه‌ها به رفع موانع و مشکلات این پروژه مهم گفت: مجموعه مدیران و سرمایه‌گذار طرح، باید با یک همت و تلاش ویژه به دنبال رفع موانع و به سرانجام رساندن این پروژه باشند.

وی روند اجرایی پیشرفت پروژه را خوب ارزیابی کرد و افزود: فاز نخست پروژه شامل باند جنوبی با 4 هزار و 620 متر طول و 60 متر عرض، پارکینگ هواپیما، تاکسی وی، ترمینال موقت و امکانات گردشگری، تفریحی و فرهنگی با سرعت خوبی در حال اجراست.

استاندار قم با اشاره به اتمام عملیات خاکبرداری، خاک ریزی و زیر سازی فاز یک فرودگاه گفت: احداث باند اول پرواز 80 درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال قابل بهره‌برداری است ضمن اینکه با آماده شدن نقشه‌ها، به زودی ساخت برج مراقبت و ترمینال فرودگاه نیز آغاز خواهد شد.

موسی‌پور به آغاز کارهای مطالعاتی فاز دوم طرح اشاره و خاطرنشان کرد: طراحی فاز دوم آغاز شده و به محض اتمام فاز اول، کار فاز دوم شامل باند شمالی و بقیه تاسیسات آغاز خواهد شد.

فرودگاه بین‌المللی قم نخستین فرودگاه خصوصی کشور در فاصله 15 کیلومتری استان قم به سمت سلفچگان در منطقه طرلاب بوده که فاز نخست آن در حال اجراست.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول