اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

بهره‌برداری از 18 پروژه عمرانی و تولیدی در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: 18 پروژه عمرانی و تولیدی به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در اردبیل بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از 18 پروژه عمرانی و تولیدی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از بند انحرافی آب زراعی روستای طالب ‌قشلاقی اظهار داشت: در طول هفته تجلیل از حماسه‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس تا سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی 18 پروژه عمرانی و تولیدی با اعتبار 11 میلیارد و 500 میلیون تومان در بخش‌های مختلف مناطق روستایی و حوزه خدمات شهری اردبیل افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه بند انحرافی روستای طالب ‌قشلاقی با هدف مدیریت و توزیع عادلانه آب مورد نیاز زراعی یادآور شد: این بند به ارتفاع 4.5 متر، با طول تاج دو متر، دیواره جناحین 125 متر و حجم عملیات بتونی به اندازه یک‌هزار و 750 متر‌مکعب و با صرف هزینه 900 میلیون تومان بر روی رودخانه قره‌سو احداث شده است.

فرماندار اردبیل هدف از اجرای این بند را آبیاری اراضی حاشیه رودخانه قره‌سو اعلام کرد و گفت:‌ با اجرای این پروژه ساکنان روستای طالب قشلاقی که بالغ بر 400 خانوار می‌باشند می‌توانند با برخورداری از رودخانه قره‌سو در افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی و تثبیت اشتغال پایدار در زمینه تولیدی و دامپروری موثر باشند.

اکبری با تاکید بر سیاست دولت و آغاز نهضت عظیم سازندگی در مناطق روستایی خاطرنشان کرد: این اقدام دولت موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: کار گروه توسعه کشاورزی با هدف بهبود روند تولید و افزایش امکانات و تجهیزات در حوزه صنعت کشاورزی شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: با تخصیص اعتبار 185 میلیارد تومانی برای استفاده کشاورزان منطقه از این فرصت بی‌نظیر و تسهیلات بانکی کم‌ بهره می‌توان در کنار ساخت و ساز و عمران و آبادانی مناطق روستایی در عرصه تولید و توسعه کشاورزی نیز که خودکفایی واقعی و استقلال اقتصادی را به همراه خواهد داشت امیدوارانه گام برداشت.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول