اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر راه و شهرسازی:

مرکز مدیریت راه‎های استان بوشهر به بهره‎برداری رسید

خبرگزاری فارس: صبح امروز در آیینی با حضور وزیر راه و شهرسازی مرکز مدیریت راه‎های استان بوشهر در اداره کل راه و شهرسازی این استان به بهره‎برداری رسید.

مرکز مدیریت راه‎های استان بوشهر به بهره‎برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در این آیین گفت: در راستای تحقق برنامه پنجم توسعه کشور و اهداف وزارت راه و شهرسازی در بکارگیری سیستم‎های حمل و نقل هوشمند این مرکز ایجاد شده است.

علیرضا صفایی‌بوشهری اظهار داشت: این مرکز به منظور تامین ایمنی و امنیت جاده‌ای، آگاهی از شرایط جوی نقاط مختلف محورهای استان و کشور، کنترل حجم ترافیک و ارتقای سطح خدمات با کیفیت به مسافران احداث و تجهیز شده است.

وی افزود: از دیگر اهداف راه‎اندازی این مرکز جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دارای نقص فنی، شناسایی هر چه سریع‎تر وقایع و نیازهای جاده‎ای و رفع گلوگاه‎های ترافیکی است.

صفایی‌بوشهری بهره‎برداری بهینه از راه‎های استان و حداقل کردن تاخیر در جریان ترافیک جاده‎ای را از دیگر اهداف ایجاد مرکز مدیریت راه‎های استان بوشهر عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در ارتباط با تجهیزات مورد استفاده در این مرکز گفت: پنج دستگاه رایانه تمام حرفه‎ای برای پایش اطلاعات راه‎اندازی مدیریت سیستم ناوگان راهداری از جمله تجهیزات مورد استفاده در این مرکز به شمار می‎رود.

وی اضافه کرد: همچنین سیستم مدیریت یکپارچه، نمایشگرهای VNSA در سیستم مخابرات و ارتباطات دیجیتال بخش دیگری از تجهیزات مورد استفاده در مرکز مدیریت راه‎های استان بوشهر است.

این مسئول سیستم مانیتورینگ متمرکز، سیستم ترددشمار حمل و نقل، سیستم یکپارچه هواشناسی، سیستم موقعیت‌یابی شهری را از دیگر تجهیزات این مرکز ذکر کرد.

صفایی‌بوشهری اضافه کرد: محوطه‎سازی این پروژه 120 مترمربع، طبقه اول 92 مترمربع و طبقه همکف 82 مترمربع است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر متذکر شد: سال گذشته 236 میلیون اعتبار داشتیم و 282 پروژه راه‎سازی در سطح استان بوشهر اجرا کردیم و در بین دستگاه‎های اجرایی استان بوشهر بیشترین جذب را داشته‎ایم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: مرکز مدیریت راه‎های استان بوشهر سیزدهمین مرکز مدیریت راه‎های کشور به شمار می‎رود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول