اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

پایاب سد سبلان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: پایاب سد سبلان اردبیل برای بهره‌مندی کشاورزان و زارعان از ذخیره آبی این سد و توسعه آبیاری مدرن سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پایاب سد سبلان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی و مهر ماندگار شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: با این اقدام صدها هکتار از اراضی مستعد مشگین‌شهر و باغات این منطقه سیراب شده و میزان تولید محصولات زراعی و باغی نیز چند برابر افزایش می‌یابد.

وی با یادآوری اینکه توسعه طرح‌های آب و خاک از اولویت برنامه‌های اجرایی استان اردبیل است تصریح کرد: شبکه پایاب سد سبلان به عنوان طرح مهر ماندگار معرفی شده و تلاش می‌شود تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود احداث و تکمیل سد احمد بیگلو را نیز از دیگر طرح‌های مهر ماندگار شهرستان مشگین‌شهر اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح نیز تا پایان دولت دهم تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

بیگدلو با اظهار رضایت از پیشرفت فیزیکی سد قورت‌تپه، طرح گردشگری مکان شهر، پل معلق و طرح ساماندهی بقعه شیخ حیدر بیان داشت: مصلای مشگین‌شهر تا ابتدای ماه مبارک رمضان آماده و در اختیار نمازگزاران جمعه قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از معوق ماندن عملیات علاج‌بخشی سد اونار و احداث کانال آب‌آور سد خورشیدآباد بر تسریع در اتمام تصفیه‌خانه فاضلاب مشگین‌شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در سخنانی از تکمیل و راه‌اندازی پروژه کمربندی آب‌های گرم معدنی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: جاده گردشگری آبگرم موئیل و شابیل با هدف احداث کمربندی آب‌های گرم معدنی استان اردبیل به طول 30 کیلومتر اجرایی می‌شود.

فتح‌آقا محمداوغلو تصریح کرد: با تکمیل این جاده آب‌های گرم معدنی سردابه، قوتورسوئی، شابیل، موئیل و قینرجه به هم متصل می‌شود.

وی با اعلام اینکه افتتاح جاده دسترسی آبگرم سردابه و قوتورسوئی مسیر 65 کیلومتری موئیل ـ شابیل 35 کیلومتر کاهش می‌یابد گفت: بهره‌برداری از این طرح استانی نقشی مهم در توسعه گردشگری منطقه دارد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول