اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مطرح شد

پایتخت فرهنگی ایران ‌‌سالن‌ اجرای نمایش‌های پلاتویی ندارد

خبرگزاری فارس: هنرمند عرصه تئاتر گفت: اصفهان سالن مناسب برای اجرای نمایش‌های پلاتویی محروم است، به همین دلیل تئاتر سیار می‌تواند راه‌حل مناسبی برای جبران معضلات تئاتر اصفهان باشد.

پایتخت فرهنگی ایران ‌‌سالن‌ اجرای نمایش‌های پلاتویی ندارد

فرزاد فالکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تئاتر سیار می‌تواند در تحقق شعار تئاتر برای همه که سالیان سال بسیاری از هنرمندان تئاتر کشور در راستای رسیدن به آن تلاش می‌کنند موثر باشد.

وی افزود: تئاتری که به عنوان تئاتر سیار شناخته می‌شود با قابلیت‌هایش باید توقعات جامعه هنری را برطرف کند و با امکان نقش‌آفرینی که به هنرمند می‌دهد می‌تواند، جواب‌گوی نیازهای هنری باشد.

هنرمند عرصه تئاتر در ادامه بیان داشت: هر اثر هنری زمانی به تکامل می‌رسد و فرآیند آفرینش را تکمیل می‌کند که بتواند مخاطبان را جلب و جذب کند.

وی ادامه داد: بررسی تئاتر کشور نشان می‌‌دهد، هنر تئاتر به دلایل مختلف نتوانسته موفق باشد و از دیدگاه بسیاری از هنرمندان و مسئولان هنری کشور دلیل این عدم موفقیت، عدم برقراری ارتباط با اقشار مختلف مردم بوده است.

فالکی گفت: تئاتر کشور در بیشتر موارد دارای مخاطب خاص است به نوعی که این هنر برای حیات و رونق به حضور و وجود مخاطبان نیازمند بوده است، اما تنها برای عده‌ای خاص که اغلب هم از دست‌اندرکاران تئاتر هستند، تهیه و اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به محدود بودن مخاطبان تئاتر، دست‌اندرکاران تئاتر سیار با تمام شرایط و امکانات لازم برای اجرای آثار نمایشی در قید و بند تالارهای نمایشی نیستند و به نقاط مختلف کشور می‌روند و با اجراهای متنوع، عرضه نمایش‌هایی موثر و با محتوا که در ارتقای آگاهی تماشاگران می‌کوشند و هم‌چنین به تعداد علاقه‌مندان تئاتر نیز می‌افزایند.

کارگردان و بازیگر تئاتر اضافه کرد: مؤثرترین راه‌حل درمان کمبود مخاطب در تئاتر حرکت به سمت مخاطب و القا و آشنا کردن آنان با تئاتر است که رونق مادی را نیز برای هنرمندان این عرصه در پی دارد.

وی اضافه کرد: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران متأسفانه از داشتن سالن اجرای مناسب برای اجرای نمایش‌های پلاتویی محروم است، به همین دلیل تئاتر سیار می‌تواند راه‌حل مناسبی برای جبران معضلات تئاتر اصفهان باشد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول