اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توزیع گوشت‌های بسته‌بندی شده در بهشهر

قصاب‌های بهشهری دوباره پای کار آمدند/کَلَک ساتوری نگرفت

خبرگزاری فارس: هنوز چند روز از توزیع گوشت بسته‌بندی و بهداشتی در فروشگاه‌های مواد غذایی شهرستان بهشهر نگذشته بود که قصاب‌ها دوباره پای کار آمدند و مغازه‌هایشان را باز کردند.

قصاب‌های بهشهری دوباره پای کار آمدند/کَلَک ساتوری نگرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، در پی تصمیم منطقی شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان مبنی بر پلمپ قصابی‌هایی که گوشت آنها ممهور به مهر دامپزشکی نباشد قریب به اتفاق قصاب‌های شهرستان بهشهر مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

دلیل دیگر این اقدام قصاب‌ها که در واقع می‌توان آن را یک اعتصاب دانست پلمپ یکی از قصابی‌ها به‌دلیل فروش گوشت‌های فاقد مهر دامپزشکی بود.

از آنجایی که کشتارگاه سنتی بهشهر به‌خاطر مشکلات زیست محیطی و آلودگی‌هایی که موجبات نارضایتی و شکایات شهروندان را فراهم کرده بود بیش از یک سال است تعطیل شده، کشتارهای شهرستان از طریق کشتارگاه صنعتی ساری انجام می‌شود و قصاب‌ها قیمت چندانی را بابت حمل کشتار متحمل نمی‌شوند چرا که فقط هزینه ناچیز بردن دام به عهده آنها است و آوردن کشتار از طریق خودروهای ویژه بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود.

قصاب‌ها به بهانه هزینه‌هایی که بابت حمل و نقل می‌پردازند قصد بالا بردن قیمت گوشت قرمز را داشتند و به همین خاطر دست به تعطیلی قصابی‌ها زدند اما شورای سلامت و امنیت غذایی بیکار ننشست و بلافاصله تامین گوشت مورد نیاز شهرستان را مدیریت کرد به‌طوریکه هم‌اکنون گوشت گرم و تازه به‌صورت بسته بندی در 8 فروشگاه مواد غذایی بهشهر توزیع می‌شود.

با این اقدام شورای سلامت بهشهر، کَلک ساتوری‌ها نگرفت و چند روزی است که آنها دوباره مغازه‌های خود را باز کردند و اوضاع به حالت عادی برگشت.

* توزیع حدود سه تن گوشت قرمز بسته‌بندی در بهشهر

درباره جزئیات عرضه گوشت قرمز بسته بندی در بهشهر، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس گفت: ساماندهی عرضه گوشت در سطح شهرستان از آغاز سال در دستور کار قرار گرفت و از 20 اردیبهشت عملیاتی شد.

روح‌الله جمشیدی تصریح کرد: از عرضه‌کنندگان گوشت خواستیم که گوشت مورد نیاز شهر را از کشتارگاه صنعتی استان تامین کنند ولی آنها مقاومت کردند و یک هفته مغازه‌ها را تعطیل نگه داشتند ولی با تصمیم شورای سلامت و امنیت غذایی، گوشت مورد نیاز شهروندان به صورت بسته‌بندی با قیمت مصوب دولتی در هشت فروشگاه سطح شهر عرضه شد.

وی با بیان اینکه طی 10 روز گذشته، حدود سه تن گوشت بسته بندی در هشت فروشگاه عرضه مواد غذایی شهرستان توزیع شده است از شهروندان خواست تا برای اطمینان فقط گوشت‌های با برچسب TAG و ممهور به مهر دامپزشکی خریداری کنند.

جمشیدی با اشاره به آغاز به‌کار دوباره قصاب‌ها، اذعان داشت: نخستین محموله، دوم خرداد ماه به تعداد 65 لاشه گوسفند و 12 لاشه گاوی در کشتارگاه صنعتی کشتار و وارد قصابی‌ها شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهشهر با بیان اینکه هم‌اکنون عرضه گوشت قرمز از طریق قصابی‌ها و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی صورت می‌گیرد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده کشتار غیرمجاز و کشتار فاقد مهر دامپزشکی در هر ساعت از شبانه‌روز با شماره 5244200 و برای اعلام هرگونه افزایش قیمت با تلفن 124 اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تماس بگیرند.

وی در پایان گفت و‌گو درباره وضعیت ساخت کشتارگاه نیمه صنعتی نکا، گفت: طی جلسه‌ای که دوشنبه هفته جاری به‌منظور تسریع در روند راه‌اندازی کشتارگاه صورت گرفت، مقرر شد شهرداران و اتحادیه‌های گوشت سه شهرستان و شهرداری‌ها سهم خود را به شهرداری نکا واریز کنند.

به گزارش فارس، با تعطیلی تنها کشتارگاه سنتی بهشهر، گزارش‌های زیاد مردمی مبنی بر کشتار غیرمجاز دام در حیاط خانه‌ها، زیر زمین، انباری، کارگاه‌ها، باغ‌ها و مکان‌هایی خارج از شهر به مسئولان مربوطه اعلام شد که با پیگیری‌های انجام شده و مدیریت شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان، مردم می‌توانند با خیال راحت‌تری گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مواد غذایی و قصابی‌ها تهیه کنند.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول