اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی:

نظارت 600 ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها / حضور 100 ناظر در کشتارگاه‌های خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی گفت: 600 ناظر بر ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه‌های کشور نظارت می‌کنند.

نظارت 600 ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها / حضور 100 ناظر در کشتارگاه‌های خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان حجت‌الاسلام محمدباقر لیاقتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ذبح مرغ در کشور با دست انجام می‌شود و اینگونه نیست که چند مرغ با دستگاه ذبح شوند.

وی با بیان اینکه ناظر شرعی در کشتارگاه بر نوع کشتار نظارت دارند، افزود: این افراد بر طهارت و جمع‌آوری اجزای حرام از حیوانات حلال گوشت نظارت می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی تصریح کرد: بعضی از اجزای حرام حیوانات حلال گوشت در کشتارگاه‌ها معدوم می‌شود و بخش دیگر آن توسط شرکت‌های مجاز به پودر تبدیل و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 600 ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های کشور نظارت می‌کنند، بیان داشت: اجزای حرام حیوانات حلال گوشت که در سطح شهر یافت می‌شود از کشتار آزاد در حاشیه شهرها و یا روستاها است.

لیاقتی عنوان کرد: بر اساس آمار موجود در بعضی از استان‌های کشور میزان کشتار آزاد به اندازه و یا بیشتر از کشتارهای انجام شده در کشتارگاه‌ها است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی با اشاره به اینکه سالانه حدود یک میلیون تن گوشت در کشور مصرف می‌شود، افزود: 200 هزار تن از این گوشت‌ها وارداتی، 200 هزار تن تولید عشایر و 600 هزار تن تولید دامداری‌ها است.

لیاقتی واردات 100 هزار تن گوشت در سال گذشته به کشور اشاره و بیان کرد: بیش از 100 ناظر شرعی طی سال گذشته به خارج از کشور اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشورهایی مانند ترکیه، پاکستان و هندوستان از ناظران شیعه مستقر در این کشورها بهره می‌بریم، اذعان داشت: ناظران شرعی از ایران به کشورهایی مانند برزیل، آلمان، استرالیا و لهستان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول