اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

کشتارگاه صنعتی خلخال با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال از ساخت و احداث کشتارگاه صنعتی این شهرستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کشتارگاه صنعتی خلخال با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در نشست با سرپرست دامپزشکی استان اردبیل با هدف بررسی مسایل و مشکلات کشتارگاه‌های خلخال اظهار داشت: فعالیت کشتارگاه سنتی خلخال سلامتی مردم را تهدید می‌کند که از همین رو در نظر داریم نسبت به ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی در این شهرستان اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: وضعیت نامناسب این کشتارگاه برای کشتار دام و نبود امکانات انجماد گوشت و سایر امکانات مورد نیاز برای رعایت موازین بهداشتی از سال‌های پیش مطرح بوده است.

عبداللهی خاطر نشان کرد: تلاش می‌شد با راه‌اندازی و تکمیل پروژه نیمه‌کاره رها شده کشتارگاه صنعتی خلخال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی این مشکل برطرف شود ولی انصراف مجری این طرح از ادامه کار به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی بر حجم مشکلات موجود افزود.

این مسئول تنها راه باقی‌مانده برای خروج از بن‌بست کشتارگاه سنتی خلخال و جلوگیری از ادامه کار آن را راه‌اندازی کشتارگاه نیمه صنعتی در خلخال دانست و از آمادگی فرمانداری خلخال نسبت به همکاری با سرمایه‌گذار این طرح خبر داد.

به گزارش فارس، در ادامه این نشست سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل نیز از واکسیناسیون نزدیک به یک میلیون رأس دام سبک عشایری در مناطق قشلاقی استان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

صادق صالحی اضافه کرد: با تمهیدات انجام یافته و با استفاده از توان بخش دولتی دامپزشکی جمعیت دامی سبک مناطق عشایری قبل از شروع کوچ به مناطق ییلاقی در مدت یک و نیم ماه زیر پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفت.

وی هدف از اجرای این طرح را ایمن‌سازی جمعیت دامی عشایری قبل از کوچ به مناطق ییلاقی، پیشگیری از بروز بیماری پس از کوچ در مناطق ییلاقی و کاهش قابل توجه میزان تلفات و خسارات این بیماری در جمعیت گوسفندی عشایر استان عنوان کرد.

صالحی بیان کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های بسیار عفونی و به شدت واگیر دام می‌باشد که به لحاظ شدت خسارت اقتصادی یکی از موانع اصلی در تأمین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی و از عوامل محدود‌کننده تولید محسوب می‌شود.

وی ادامه داد : این بیماری در تجارت جهانی دام و فرآورده‌های دامی نقش اساسی دارد و تقریباً کلیه دام‌های زوج سم از جمله نشخوارکنندگان اهلی و وحشی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول