اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

وضعیت کشتارگاه دام قروه نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه گفت: در حال حاضر تنها کشتارگاه دام این شهرستان در وضعیت نگران‌‌کننده‌ای قرار دارد.

وضعیت کشتارگاه دام قروه نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نادر فخری عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سالن دولت استانداری کردستان اظهار کرد: کشتارگاه دام در قروه برای تغییرات و اصلاح آن، پلمب و از ادامه فعالیت جلوگیری شده است.

وی افزود: فروش مرغ زنده در شهرستان قروه از دیگر مشکلات بهداشتی در این شهرستان است که نیازمند پیگیری‌های بیشتر دستگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده‌ها در این زمینه و عدم بازدارندگی جرایم در جدیت برخورد با این مسئله است.

* اجرای 83 مصوبه شورای سلامت در قروه

فرماندار قروه در ادامه به برگزاری 7 جلسه شورای سلامت در این شهرستان با 90 مصوبه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد مصوبات 83 مصوبه اجرا شده و هفت مصوبه دیگر نیز در حال اجراست.

فخری در مورد وضعیت آب آشامیدنی روستاهای شهرستان قروه افزود: در ابتدای سال گذشته 21 روستای این شهرستان فاقد آب آشامیدنی بودند که هم‌اکنون از این تعداد فقط 9 روستا فاقد آب هستند که امیدواریم از محل اعتبارات استانی در سال 91 آبرسانی با تانکر به این روستاها نیز انجام گیرد.

وی بحث فاضلاب‌های روستایی و دفع بهداشتی آنها را در امر سلامت بسیار حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: فاضلاب‌های شهرهای سریش‌آباد، دزج و دلبران در این شهرستان نیازمند تسریع در روند کار است.

فرماندار قروه بیان کرد: تامین اعتبار برای جمع‌آوری زباله‌های روستایی باید از محل اعتبارات استانی لحاظ و امکانات نیز در اختیار دهیاری‌های این شهرستان برای جمع‌آوری زباله‌های روستایی قرار گیرد.

فخری در ادامه مشکلات بهداشتی ترمینال‌های مسافربری و پمپ‌بنزین‌ها را مورد بحث قرار داد و خواستار هماهنگی و همکاری جدی محیط زیست استان در این زمینه شد.

* فضای سردخانه پزشکی قانونی قروه نامناسب است

وی همچنین فضای سردخانه پزشکی قانونی در شهرستان قروه را بسیار نامناسب عنوان کرد و گفت: فضای این سردخانه کاملا نزدیک به تخت‌های بیمارستان قروه است و در هنگام انتقال اجساد موجب سلب آرامش روحی و روانی برای بیماران این بیمارستان می‌شود.

فرماندار قروه از کمپ و جایگاه معتادان شهرستان قروه نیز انتقاد کرد و افزود: متاسفانه بر کمپ و جایگاه معتادان نظارت کمی می‌شود و تعداد محدودی از این کمپ‌ها دارای مجوز و پروانه هستند و تعدادی نیز غیرمجاز هستند.

* تغییر کسب 15 قلیان‌سرا در قروه و گرایش به شغل‌های مناسب

فخری از تغییر شغل 15 قلیان‌سرا و گرایش به شغل‌های دیگر در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: از 22 قلیان‌سرای این شهرستان 15 قلیان‌سرا تغییر شغل دادند و هفت قلیان‌سرای دیگر با مجوز قانونی پلمب شدند.

وی تصریح کرد: در طول دو ماه گذشته بر اثر برخورد با قلیان‌سراهای این شهرستان جذب جوانان به امر ورزش و مسایل فرهنگی بیشتر مشهود شده است.

فرماندار قروه در پایان از استانداری کردستان خواست با توجه به اهمیت بهداشت و درمان اعتباراتی از محل استانی در کارگروه‌ها برای اجرایی کردن مصوبات لحاظ کند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول