اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد

آغاز ساماندهی مسیر دسترسی به مسجد تاریخی قزوین

خبرگزاری فارس: در راستای ساماندهی مسیر دسترسی مسجدالنبی، مراحل مرمت محیط پیرامونی این بنای تاریخی آغاز شد.

آغاز ساماندهی مسیر دسترسی به مسجد تاریخی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند اظهار کرد: ابتدای ورودی شمالی مسجد‌النبی قزوین به سمت شرق و ادامه گذر بازار وزیر برای سهولت دسترسی ساماندهی می‌شود.

وی با اشاره به مراحل ساماندهی این پروژه افزود: برای انجام فعالیت این پروژه برداشت آسفالت، حفر کانال رطوبتی، اجرای آسفالت رنگی که برای نخستین بار در شهر قزوین توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطابق با رنگ بافت سنتی اجرا خواهد شد.

بیرانوند زمان اجرای کامل این طرح را دو ماه خواند و خاطر نشان کرد: ساماندهی دسترسی ورودی مسجدالنبی توسط شرکت شهرآساسر و با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان پیش‌بینی شده که امیدواریم تا پایان این مدت بتوانیم مسیر دسترسی این بنای تاریخی مذهبی را برای استفاده مردم خوب قزوین آماده کنیم.

گفتنی است، مسجدالنبی قزوین یکی از بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین مساجد ایران است که با  14 هزار متر مربع مساحت، از نظر گستردگی صحن و شبستان‌ها، شیوه معماری و استواری بنا نه تنها در شهر قزوین بلکه در سراسر ایران منحصر به فرد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول