اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خبر داد

اجرای طرح ساماندهی کافی‌نت‌های قزوین

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: طرح ساماندهی کافی‌نت‌های شهرستان قزوین اجرایی می‌شود.

اجرای طرح ساماندهی کافی‌نت‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی اظهار کرد: فضای سایبری محیطی مجازی و غیرملموس موجود در فضای شبکه‌های بین‌المللی اینترنتی است که در این محیط تمام اطلاعات راجع به روابط افراد، فرهنگ‌ها، ملت‌ها و ... در یک فضای غیرفیزیکی به شکل دیجیتال وجود داشته و قابل استفاده و دسترس کاربران می‌باشد.

وی امنیت تکنولوژی و فضای مجازی را کافی ندانسته و افزود: امنیت ناکافی تکنولوژی همراه با طبیعت مجازی آن، فرصت مناسبی را در اختیار افراد شرور قرار می‌دهد، زیرا اطلاعات به سرعت در این فضا انتشار می‌یابد و در لحظه کوتاهی قسمتی از اطلاعاتی که می‌تواند به صورت بالقوه مورد سوء استفاده قرار گیرد کشف می‌شود.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های موجود در کنترل فضای مجازی و اینکه در پیگیری جرایم سایبری مشخص شد اغلب این قبیل مجرمان از کافی‌نت‌های موجود در سطح شهر مرتکب این نوع جرائم می‌شوند لذا طرحی برای ساماندهی کافی‌نت‌ها در سطح شهرستان قزوین اجرا شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی کافی‌نت‌ها موضوع برای همه اعضا صنف کافی‌نت استان قزوین تبیین شده و از آنها تعهدی مبنی بر نصب دوربین در این مکان‌ها و ثبت مشخصات کاربران ضمن دریافت کد ملی اخذ شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین به پلمب همه کافی‌نت‌های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: از ادامه فعالیت این قبیل کافی‌نت‌ها جلوگیری شده و در خصوص کافی‌نت‌های مجاز نیز بازدیدهای مکرر برای حسن اجرای طرح مذکور به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ل۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول