اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیرکل ایرانگردی و جهانگردی تهران:

ساماندهی ناجیان غریق به شرکت‌های خصوصی واگذار شود

خبرگزاری فارس: جانشین مدیرکل ایرانگردی و جهانگردی استان تهران واگذاری ساماندهی ناجیان غریق و اقامتگاه‌های دولتی به شرکت‌های خصوصی را پیشنهاد داد.

ساماندهی ناجیان غریق به شرکت‌های خصوصی واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی هیئت نجات غریق فریدونکنار، حسین محمدی در همایش ناجیان غریق طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان فریدونکنار بیان داشت: واگذاری ساماندهی ناجیان غریق و اقامتگاه‌های دولتی به شرکت‌های خصوصی موجب کم شدن حجم کار دولت می‌شود.

جانشین مدیرکل ایرانگردی و جهانگردی استان تهران با بیان اینکه جاذبه و امکانات طبیعی مازندران نیاز به یک برنامه‌سازی منسجم و مدون دارد تصریح کرد: مازندران با این همه موهبت طبیعی خدادادی با برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند در جذب توریست و گردشگر موفق عمل کند.

محمدی با اشاره به اینکه سواحل از بخش دولتی به خصوصی واگذار شده است خاطر نشان کرد: با واگذار شدن ساماندهی به بخش خصوصی، جذب مسافر، ساماندهی آنها و استخدام ناجیان غریق را به آنها بسپارید و مسئولان نیز در رأس امور نظارت عالیه داشته باشند.

این مسئول تأکید کرد: زیباترین استان کشور مازندران است که علاوه بر زیبایی ظاهری، صفا و صمیمیت مردم‌های آن زبانزد خاص و عام است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین جاذبه‌ها در جنگل‌ها است بیان داشت: توریست و گردشگران فقط جاده سواحل را به صورت رفت و برگشت طی می‌کنند در صورتی که بیشترین جاذبه‌ها در جنگل است که به دلیل عدم راهنمایی مناسب توجهی به آن نمی‌شود.

* 618 ناجی غریق در مازندران فعال هستند

مسئول ناجیان غریق استان مازندران نیز از فعال بودن 618 ناجی غریق در مازندران خبر داد.

حسین اسلامی با بیان اینکه کار نجات غریق دارای ویژگی‌های خاص خود است گفت: نجات غریق از دید ما یک شغل محسوب می‌شود که علاوه بر مهیج بودن آن خطرآفرین و در بعضی موارد مرگ‌آور است.

وی با اشاره به اینکه در نخستین تجلیل از ناجیان غریق کشور در سطح ایران 29 ناجی غریق معرفی شدند خاطر نشان کرد: مازندران 31 نفر را به همایش معرفی کرد که نشان از استعداد بالای مازندران در این زمینه است.

اسلامی تصریح کرد: در بحث ورزشی در سطح آسیا ورزشکاران مازندرانی دو مدال طلا و نقره را در کارنامه خود دارند و همچنین در بحث ملی نیز چهار سهمیه به دست آوردیم که سه مرد و یک زن در اردوهای تیم ملی شرکت می‌کنند.

وی افزود: وظیفه هیئت نجات غریق تربیت و آمادگی منجیان غریق است، اما در حین کار دیده نمی‌شوند و در بیمه شغلی با نام نجات غریق تعریف نشده است.

مسئول ناجیان غریق استان مازندران با بیان اینکه حقوق ناجیان غریق به حساب دولتی واریز می‌شود نه شخصی، یادآور شد: حداقل حقوق یک ناجی با هشت ساعت کار مفید روزانه 600 هزار تومان در یک ماه است.

این مسئول با اشاره به اینکه گیلان 250 منجی غریق دارد بیان داشت: مازندران در طول سه سال تعداد ناجیان غریق خود را از 100 نفر به 618 نفر رسانده است.

اسلامی با بیان اینکه استانداری با حمایت خود موجب پیشرفت کار در سواحل مازندران شد عنوان کرد: تعداد غرق‌شدگان ما در سال 89، 230 نفر بود که با فعالیت زیاد و مستمر ناجیان ما در سال گذشته به 126 نفر رسیده است.

* دولت به داد سواحل مازندران رسید

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران نیز گفت: دولت نهم و دهم پس از رها کردن دریا و ساحل استان به داد سواحل مازندران رسید.

علیرضا جانبازی ابراز داشت: خدماتی که در سطح استان مازندران به گردشگران و توریست می‌دهیم به شکل ملی است، ولی اعتبارات در سطح استان است.

وی با بیان اینکه دریا و سواحل مازندران رها شده بود تصریح کرد: دو دولت نهم و دهم به فریاد مردم رسیده چون در دولت‌های گذشته دریا را قطعه قطعه کرده بودند.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به آزادسازی بخش عمده‌ای از سواحل خاطر نشان کرد: در بعضی از شهرستان‌ها در بحث آزادسازی 60 متری ساحل موفق عمل کردیم، اما در بعضی از شهرستان‌ها عقب‌نشینی صورت نگرفت اما این عقب‌نشینی از دغدغه‌های دولت است.

این مسئول یادآور شد: در سال گذشته طرح سالم‌سازی دریا کمیته بود، اما امسال به ستاد ارتقا پیدا کرد که شامل 9 کمیته بوده و معاون سیاسی استاندار به عنوان رئیس ستاد تعیین شده است.

جانبازی با اشاره به اینکه ناجیان غریق برای نجات جان انسان‌ها، جان خودشان را به خطر می‌اندازند اما در بحث پرداخت حقوق ناجیان غریق با مشکلات مواجه هستیم عنوان کرد: در شهرستان فریدونکنار با هشت کیلومتر ساحل هنوز بستر مناسب برای جذب گردشگر و توریست وجود ندارد.

وی از اختصاص 500 میلیون تومان از سوی سازمان عمران در بحث زیرساخت‌ها خبر داد و گفت: هنوز هم مشاهده می‌شود شهروندان تحت تأثیر فرهنگ غربی و مسافران قرار می‌گیرند.

جانبازی با بیان اینکه ناجیان غریق به مسئله امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند متذکر شد: انتظار داریم تذکرات لازم را به کسانی که ناشر فرهنگ غرب هستند داشته باشید.

این مسئول از خرید یک دستگاه جت اسکی برای شهرستان خبر داد و اذعان داشت: همه دستگاه‌ها برای احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در طرح سالم‌سازی دریا ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول