اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت ام.اس استان زنجان خبر داد

اختصاص زمین برای ساخت مجتمع پزشکی رفاهی ام.اس در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام. اس استان زنجان از اختصاص زمین برای ساخت مجتمع پزشکی رفاهی ام.اس در زنجان خبر داد.

اختصاص زمین برای ساخت مجتمع پزشکی رفاهی ام.اس در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل رحمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران زمین در نظر گرفته شده برای ساخت مجتمع پزشکی رفاهی را 5 هزار متر مربع اعلام کرد و اظهار داشت: این مجتمع با زیربنایی 4 هزار متری و در سه طبقه ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم کلنگ‌زنی مجتمع پزشکی رفاهی ام.اس زنجان بلافاصله بعد از مراسم روز ام.اس برگزار می‌شود.

مدیر عامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس استان زنجان ساخت مسکن مهر برای بیماران مبتلا به ام.اس را از دیگر برنامه‌های جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس استان زنجان عنوان کرد و افزود: این انجمن پیشنهاد ساخت مسکن مهر برای این بیماران را داده است.

وی حضور رئیس هیئت مدیره جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس استان زنجان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان، برگزاری نمایشگاه، ویزیت رایگان یک روز بیماران ام.اس و خانواده‌ آنها، عیادت از بیماران را از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته و روز بیماری ام.اس عنوان کرد.

رحمانی هدف از تشکیل جمعیت حمایت از بیماران ام.اس و اجرای برنامه‌های گوناگون را ارتقای سطح زندگی بیماران مبتلا به این بیماری اعلام کرد.

وی ادامه داد: مشارکت‌های مالی جذب شده در جمعیت حمایت از بیماران ام.اس در چارچوب قوانین و مقررات جذب و هزینه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام. اس استان زنجان درباره فراگیری بیماری ام.اس در جهان گفت: 5 میلیون نفر در جهان درگیر این بیماری هستند و برآوردها نشان از درگیری 50 تا 60 هزار ایرانی با این بیماری دارد.

وی با اشاره به اینکه بانوان بیشتر از آقایان به این بیماری مبتلا می‌شوند، ادامه داد: در مورد سایر شاخص‌ها از جمله طبقات اجتماعی گروه‌های سنی تفاوت‌های محسوسی دیده نشده است.

رحمانی از احصای مشکلات بیماران مبتلا به بیماری ام.اس در استان زنجان خبر داد و گفت: اغلب آنها مشکلات جسمانی و روانی، مشکلات شدید اجتماعی و اقتصادی دارند.

در ادامه این نشست پزشک متخصص مغز و اعصاب بیماری ام.اس را یک بیماری ناتوان کننده عنوان کرد و گفت: آمار مبتلایان به این بیماری در سطح دنیا افزایش یافته است.

عبدالرضا قریشی با اشاره به افزایش سطح توجه به بیماری ام.اس در دنیا تصریح کرد: شیوع بالای بیماری و روند رو به رشد این بیماری آنهم در بین جوانان، هزینه‌های بالای درمانی این بیماری از جمله دلایل مورد توجه قرار گرفتن بیماری ام.اس است.

وی از هزینه 85 میلیارد تومانی ایران در سال 87 برای بیماران ام.اس خبر داد و افزود: این هزینه یک سوم یارانه دارویی ایران در آن سال بود که فقط به دست یک چهارم بیماران مبتلا به ام.اس رسیده بود.

پزشک معتمد جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس استان زنجان تاکید کرد: هر چند دلایلی برای شیوع و گسترش بیماری ام.اس عنوان شده است ولی حقیقت این است که نقش دلایل مطرح شده در ایجاد و گسترش بیماری ام.اس به صورت روشن ثابت نشده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره امید به زندگی در بین مبتلایان به بیماری ام.اس گفت: تفاوت چندانی در بین بیماران ام.اس و افراد عادی در امید به زندگی وجود ندارد.

قریشی با تاکید بر اینکه درمان قطعی برای این بیماران وجود ندارد، افزود: اگر بیماری ام.اس کنترل شده باشد میانگین عمر بیماران به حدود 60 سال هم می‌رسد.

وی بر ضرورت شناسانده شدن بیماری ام.اس به جامعه تاکید کرد و گفت: توصیه‌های پزشکی به بیماران باید به صورت موردی انجام شود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول