اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی کرمان:

بیماری سل و برسلوز تحت کنترل است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: بیماری سل و برسلوز دام‌های استان کرمان تحت کنترل است و مشکلی وجود ندارد.

بیماری سل و برسلوز تحت کنترل است

الهام پور‌محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از انجام 73 هزار نوبت تست سل و برسلوز دام در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: سل و برسلوز از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به شمار می‌روند، لذا دامپزشکی با برنامه‌ها و فعالیت‌های پیشگیرانه در خط مقدم مبارزه با این بیماری‌ها قرار دارد.

وی عنوان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به واکسیناسیون دام‌های حساس به بیماری بروسلوز اعم از گاو، گوسفند و بز‌،‌ تست سل و برسلوز‌، شناسایی و حذف دام‌های آلوده به این دو بیماری در گاوداری‌های زیر پوشش و پرداختن غرامت به دامدارانی که دام آنها حذف شده اشاره کرد.

پور‌محسنی با بیان اینکه برنامه تست سل و بروسلوز به طور منظم و بر‌اساس دستور‌العمل سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌گیرد، گفت: سال گذشته تعداد 39 هزار و 310 نوبت رأس دام برای شناسایی بیماری برسلوز خونگیری و تعداد 34 هزار و 416 نوبت رأس دام برای شناسایی موارد احتمالی بیماری سل‌ تست شده است.

وی افزود: از این تعداد‌ 51 رأس دام آلوده به بیماری برسلوز و دو راس دام آلوده به بیماری سل شناسایی و حذف شدند.

پورمحسنی تصریح کرد: با کنترل بهداشتی صورت گرفته و اجرای تست‌های غربالگری که توسط اکیپ‌های مبارزه شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه و به صورت منظم و دوره‌ای انجام شده است، به نقطه قابل قبولی رسیده‌ایم و این دو بیماری کاملاً تحت کنترل است.

وی از تمام دامداران درخواست کرد تا در راستای کنترل این دو بیماری خطرناک همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول