اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تولید محصولات کشاورزی کشور به 118 میلیون تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال تولید محصولات کشاورزی در کشور به 118 میلیون تن می‌رسد.

تولید محصولات کشاورزی کشور به 118 میلیون تن می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سعادت‌الله عباسی در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی گفت: سال 90 سال بسیار طلایی برای توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی کشور بود.

وی عنوان کرد: در دولت نهم و دهم کارهای بسیار خوبی برای توسعه بخش کشاورزی انجام شده است که یکی از این طرح‌ها، توسعه سیستم‌های نوین آبیاری است.

عباسی افزود: تا سال 84 حدود 492 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند که این طرح در دولت نهم 290 هزار هکتار و در سه سال گذشته 362 هزار هکتار انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی در ادامه به طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و اصلاح ساختار واحدهای تولیدی بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت:  در سال گذشته 740 میلیارد تومان برای اصلاح ساختار این واحدها جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، استان قزوین با اصلاح ساختار واحدهای تولید بخش کشاورزی توانست به یک استان نمونه و الگو در کشور تبدیل شود.

عباسی با اشاره به تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی گفت‌: سال 91 سال خوبی برای توسعه بخش کشاورزی می‌تواند باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، توسعه باغات، افزایش سطح زیر کشت در مناطقی که مشکل کمبود آب را ندارند و همچنین افزایش ظرفیت تولید را سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: در سال گذشته بیش از 110 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید شد که امسال این میزان به 118 میلیون تن افزایش می‌یابد.

وی تکمیل مجتمع‌های نیمه‌تمام، توسعه طرح‌های صنعتی، ساماندهی واحدهای خرد روستایی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و استفاده از ظرفیت‌های استانی بخش کشاورزی را از اولویت‌های کاری ستاد توسعه بخش کشاورزی برشمرد.

انتهای پیام/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول