اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل خبر داد

پرداخت 300 میلیون ریال تسهیلات به فارغ‌التحصیلان کشاورزی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: سقف اعتبارات تسهیلاتی به طرح‌های بخش کشاورزی به ازای هر نفر فارغ‌التحصیل بیکار 300 میلیون ریال است.

پرداخت 300 میلیون ریال تسهیلات به فارغ‌التحصیلان کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل که در خلخال برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیاست‌های حمایتی و تشویقی خود را از واحدهای کشاورزی و به ویژه فارغ‌التحصیلان بیکار آغاز کرده که پرداخت تسهیلات و وام‌های بانکی از جمله این سیاست‌هاست.

این مسئول ابراز داشت: نحوه پرداخت تسهیلات بانکی همراه با واگذاری زمین مورد نیاز از اراضی ملی به مجریان طرح‌ها با تایید کار گروه شهرستان و استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی استان اردبیل باید توسعه یابد، افزود: اختصاص رقم یک‌هزار و 850 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی استان اردبیل بیانگر حمایت گسترده دولت از این بخش است.

عزیزی بیان داشت: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با باز پرداخت طولانی مدت به متقاضیان طرح‌های کشاورزی، دامپروری، پرورش ماهی و زنبور عسل پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه توسعه و رونق بخش کشاورزی سبب گسترش و ایجاد اشتغال پایدار به ویژه برای بیکاران خواهد شد، تصریح کرد: دولت با هدف کاستن از بار بیکاری و افزایش زمینه‌های اشتغال اقدام به اجرای طرح‌های حمایتی کرده است به طوری که هر فارغ‌التحصیلی که اعلام آمادگی کند زمینه برای به کار بستن توانمندی‌های او وجود دارد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل ادامه داد: با رونق بخش کشاورزی در مناطق مختلف استان اردبیل شاهد ایجاد اشتغال پایدار برای بیکاران در این بخش خواهیم شد.

وی افزود: استان اردبیل از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود ولی به دلیل اینکه از مناطق کم برخوردار بوده همواره با مشکل کمبود منابع مالی بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کشاورزی مواجه است.

این مسئول تشکیل کار گروه توسعه بخش کشاورزی استان و اختصاص رقم قابل ملاحظه اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی کشور برای توسعه کشاورزی در سال جاری را فرصت مناسبی برای استفاده از قابلیت‌های کشاورزی استان اردبیل و توسعه پایدار در این بخش دانست.

وی خاطرنشان کرد: جلسات کار گروه توسعه بخش کشاورزی هر هفته در مرکز استان و در مراکز شهرستان‌ها تشکیل می‌شود و از این پس برای بررسی موانع طرح‌های پیشنهادی شهرستان‌ها این جلسات به تناسب نیاز هر منطقه در مرکز شهرستان‌ها تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیزی اظهار داشت: خلخال اولین شهرستانی است که کار گروه استان به اتفاق تمام اعضا در آن تشکیل و 45 طرح توسعه بخش کشاورزی خلخال بررسی و مورد تایید قرار گرفت.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول