اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

واحدهای دامی و کشاورزی اردبیل توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و واحدهای دامی اعتبارات کلانی در نظر گرفته شده که اختصاص آن چهره کشاورزی را متحول می‌کند.

واحدهای دامی و کشاورزی اردبیل توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی صبح امروز در جلسه کار گروه کشاورزی استان در خلخال اظهار داشت: اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 800 میلیارد ریال در سال جاری برای اجرای مرحله اول طرح توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل اختصاص یافته که با این اعتبار طرح‌های جدید کشاورزی در استان اجرا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بخشی از این اعتبار برای توسعه واحدهای دامی و کشاورزی و یا واحدهای راکد، نیمه راکد و کم فعال به عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده ولی بخش عمده آن نیز برای اجرای طرح‌های جدید کشاورزی به متقاضیان واجد شرایط با احراز بیکاری از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه اردبیل بالاترین سرانه را در تولید برخی از محصولات کشاورزی دارد، افزود: اردبیل توان تولید 4 میلیون محصولات کشاورزی را دارد که با تقویت این ظرفیت امیدواریم زمینه گسترش حوزه کشاورزی در این استان فراهم است.

این مسئول با اشاره به اینکه اردبیل در زمینه محصولات استراتژیک کشاورزی جزو 10 استان برتر کشور است، ابراز داشت: سالانه در این استان بیش از 3 میلیون تن محصولات متنوع کشاورزی نظیر گندم جو و انواع محصولات دانه‌های روغنی تولید می‌شود.

عبدایمانی ظرفیت تولید محصولات باغی را نیز 250 هزار تن عنوان کرد و گفت: این محصولات اغلب در شهرستان‌های خلخال، کوثر و مشگین‌شهر تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با موافقت دولت، نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در هر کیلوگرم 250ریال افزایش یافت.

عبدایمانی افزود: بر این اساس قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از 3 هزار و 950 ریال به 4 هزار و 200 ریال افزایش یافت.

وی بیان داشت: در پی پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، هیئت وزیران با افزایش نرخ تضمینی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان موافقت کرد.

این مسئول سطح زیر کشت گندم در استان اردبیل را حدود 373هزار هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان 290 هزار هکتار دیم و 83 هزار هکتار آبی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدایمانی در پایان سخنان خود با اشاره به نزولات جوی اخیر، وضعیت زراعت گندم استان اردبیل را خوب توصیف کرد و افزود: انتظار داریم امسال حدود 660 هزار تن گندم در سطح استان اردبیل استحصال شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول