اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بردسکن خبر داد

اجرای آبیاری نوین اولویت کشاورزی و باغداری بردسکن

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بردسکن گفت: اجرای آبیاری نوین اولویت کشاورزی و باغداری شهرستان بردسکن است.

اجرای آبیاری نوین اولویت کشاورزی و باغداری بردسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مجتبی شاکری ظهر امروز در جمع کشاورزان بردسکن اظهار کرد: افت آب‌های زیرزمینی و خشک‌سالی‌های اخیر، کشاورزی منطقه را تهدید می‌کند.

معاون فرماندار بردسکن افزود: مسئولان ذی‌ربط در شهرستان باید نسبت به اطلاع‌رسانی لازم به کشاورزان و باغداران در زمینه اجرای طرح‌های نوین کشت محصولات کشاورزی و باغداری تلاش مضاعف را داشته باشند.

وی ظرفیت خوب منطقه را از حیث کشاورزی مطلوب دانست و گفت: هر سال از این شهرستان کشاورز و باغدار نمونه کشوری و استانی معرفی می‌شود که می‌طلبد در این راستا به کشاورزی که بیش از 80 درصد مردم این منطقه به کشاورزی و دامداری مشغول هستند کمک شایانی شود.

معاون فرماندار بردسکن ایجاد مراکز تحقیقاتی را در شهرستان مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به تولید محصولات مختلف از جمله پسته، انار و نیز محصول پنبه در شهرستان، ایجاد مجتمع‌های تحقیقاتی سهم بسزایی را در افزایش راندمان تولید و نیز صادرات این محصولات دارند.

شاکری وجود 4 هزار نفر شتر در شهرستان را نشان از استعداد منطقه به بحث دامداری و دامپروری در کنار 350 هزار راس دام منطقه دانست و افزود: جای احداث کارخانجات در بحث فرآوری از محصولات شتر در شهرستان خالی است و باید در این زمینه حرکت‌هایی صورت گیرد.

وی گفت: در صورت احداث کارخانجات در راستای فرآوری محصولات شتر منجر به اشتغال‌زایی زیاد جوانان می‌شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول