اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خبر داد

تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در تمام دانشگاه‌ها در سال جاری در این استان خبر داد.

تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلائی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رویکردهای علمی و عقلانی به موضوع دفاع مقدس، ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در واحدهای دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 3 هزار و 500 دانشجو در گیلان درس اختیاری آشنایی با دفاع مقدس را انتخاب کرده‌اند، افزود: تاکنون بیش از 10 هزار نفر درس آشنایی با دفاع مقدس را در دانشگاه‌های استان انتخاب کرده‌اند.

جلائی بر افزایش کیفی و کمی درس آشنایی با دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: همایش دانشگاه و دفاع مقدس چهارم خرداد جاری در دانشگاه علوم پایه گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در ادامه با اشاره به فتح خرمشهر تصریح کرد: شاخص حیات مقتدرانه ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.

وی عدم پذیرش برتری دشمن را پیام فتح خرمشهر دانست و بیان کرد: با تکیه بر تجربه دیروز و همت و تلاش باید در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برتری اقتصادی و سیاسی خود را به رخ دشمن کشیده و کشور را از حیث اقتصادی از سلطه بیگانگان خارج کنیم.

جلائی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر و سوم خرداد همیشه همراه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: سوم خرداد تنها مربوط به دیروز نیست و با درس‌آموزی از این حادثه بزرگ می‌توان موانع و مشکلات را از سر راه پیشرفت ملت ایران برداشت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان شعار سی‌امین سالروز آزادی خرمشهر را "اوج ایثار و تلاش و خوداتکایی ملت ایران" نامید و بیان کرد: یاد امام (ره) و از خودگذشتگی ملت فهیم ایران و همچنین شهادت ایثارگران گرانقدر را باید در این روز گرامی بداریم.

وی فتح خرمشهر را افتخاری ابدی برای ملت ایران خواند و یادآور شد: امسال در سالروز فتح خرمشهر در حوزه ادبیات و انتشارات از 11 کتاب در گیلان رونمایی می‌شود.

جلائی توزیع 5 هزار فیلم ستارگان گیلان در خرمشهر را از جمله اقدام‌ها در سالروز فتح خرمشهر برشمرد و گفت: فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس در بعضی از مدرسه‌های استان نمایش داده می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول