اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز فتح خرمشهر

رزمندگان دفاع مقدس زهک خاطره‌خوانی می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار زهک گفت: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهر زهک، خاطره‌خوانی می‌کنند.

رزمندگان دفاع مقدس زهک خاطره‌خوانی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، تقی طاهری امروز در جلسه ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در فرمانداری شهرستان زهک اظهار داشت: امسال در شهرستان زهک علاوه بر برگزاری برنامه‌هایی از قبیل زیارت عاشورا در مسجد جامع و غبارروبی از مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس، چندین محفل انس با قرآن و یک مراسم ختم قرآن توسط 30 قاری این شهرستان در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین تجلیل از خانواده شهدا و جانبازان و قدردانی از رزمندگان انقلاب در دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌های ویژه‌ای است که در این روز انجام می‌شود.

معاون فرماندار زهک بیان کرد: برگزاری مسابقه بین دانش‌آموزان با هدف آشنایی با دوران هشت سال دفاع مقدس و نحوه آزادسازی خرمشهر، خاطره‌خوانی توسط رزمندگان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به همراه جشن به مناسبت آزادسازی خرمشهر با ارسال پیامک به شهروندان از دیگر برنامه‌های این روز است.

طاهری ادامه داد: خرمشهر در شهریور سال 59 مورد اشغال سربازان بعثی عراقی قرار گرفت که خوشبختانه به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سوم خرداد 61 از اشغال عراقی‌ها درآمد.

وی افزود: بنا به فرموده امام راحل، خرمشهر را خدا آزاد کرد و این به خاطر این بود که غرور رزمندگان را در بر نگیرد.

معاون فرماندار زهک گفت: عراق و صدام، خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمامی شهرهای عراق محسوب می‌کرد.

طاهری ادامه داد: تجهیزات فراوان و امکانات دفاعی گسترده دشمن در این منطقه نشان می‌داد که عراق، خرمشهر را به عنوان نماد پیروزی خود در جنگ به حساب آورده است.

وی بیان داشت: فتح خرمشهر کمتر از 24 ساعت موجب شد که بخش اعظمی از نیروهای عراقی به اسارت رزمندگان اسلام در آیند.

معاون فرماندار زهک عنوان داشت: حال در آستانه فرارسیدن سوم خرداد قرار داریم که با تبریک این حماسه بزرگ به ملت ایران، سعی می‌شود تا به مناسبت پاسداشت فتح خرمشهر، برنامه‌های باشکوهی در شهرستان زهک برگزار شود و نوجوانان و جوانان بیشتر با این حماسه‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس آشنایی پیدا کنند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول