اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی دنا:

هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد‌ی هیچ درآمدی از هنر ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی دنا گفت: بیشتر هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد تحصیل کرده بوده و با همه توانمندی‌ها نه تنها منبع درآمدی از هنر ندارند بلکه در استخدام‌های دولتی نیز هیچ‌گونه حمایتی نمی‌شوند.

هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد‌ی هیچ درآمدی از هنر ندارند

حسین زیلابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: هنرهای نمایشی از جذاب‌ترین و پر استقبال‌ترین هنرهای موجود است که استقبال مردمی زیادی در دنیا دارد.

وی افزود: استقبال از نمایش و اجرای برنامه‌های نمایشی توسط هنرمندان بسیار کم شده است و دلایل مختلفی برای خاموشی هنر در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان دنا عنوان کرد: دلایل افت بیشتر برنامه‌های هنری در شهرستان دنا و این استان را می‌توان مشکلات مادی هنرمندان این دیار دانست.

وی تصریح کرد: هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد‌ی هیچ‌گونه درآمدزایی از قبال هنر ندارند و حمایتی نیز در زمینه مادی از آن‌ها نمی شود و با وجود این مشکلات هنرمندان نیز هیچگونه انگیزه‌ای برای اجرا و شرکت کردن در برنامه‌های هنری ندارند.

دارنده چند دیپلم افتخار بهترین بازیگر نمایش در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مسئولان ما هنرمندان را فراموش کرده‌اند با وجودی که هنرمندان ما از توانمندترین هنرمندان کشور به شمار می‌روند.

وی ضمن انتقاد از دستگاه‌های حمایتی در بی‌مهری به هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی افزود: امروزه ما می‌بینیم که هنرمندان توانمند این استان کنار گذاشته شده و در حمایت از آن‌ها نیز هیچ عدالتی حکمفرما نیست.

زیلابی اظهار کرد: بیشتر هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد تحصیل کرده بوده و با همه توانمندی‌ها نه تنها منبع درآمدی از هنر ندارند بلکه در استخدام‌های دولتی نیز هیچ‌گونه حمایتی نمی‌شوند.

وی از مسئولان استانی خواست که برای جلوگیری از نابودی هنرمندان در استان آن‌ها را حمایت کرده و برای اشتغال آنها نیز چاره‌ای اندیشه شود.

این هنرمند با بیان اینکه در دنیای کنونی و با همه هجمه دشمنان با زبان هنر می‌توان اهداف خود را در جهان پیاده کرد، افزود: امروزه تنها یک فیلم می‌تواند به تنهایی حقانیت یک ملت را ثابت کند.

زیلابی گفت: رهبری معظم انقلاب نیز همواره بر این موضوع تأکید فراوان داشته‌اند و معتقدند که با زبان هنر می‌توان حقایق را بیان کرد.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول