اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

شیلات چهارمحال و بختیاری 300 میلیارد ریال درآمدزایی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: درآمد حاصل از تولیدات مزارع پرورش ماهی این استان سالانه افزون بر 300 میلیارد ریال است.

شیلات چهارمحال و بختیاری 300 میلیارد ریال درآمدزایی دارد

صفدر نیازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته در سال‌ جاری 50 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در سطح مزارع پرورش ماهی این استان تولید و تکثیر شده است.

وی افزود: این در حالی است که در سال گذشته 30 میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در سطح مزارع پرورش ماهی این استان تولید و تکثیر شد.

نیازی با اشاره به درآمدزایی 300 میلیارد ریالی شیلات این استان، گفت: با فعالیت مزارع پرورش ماهی در این استان افزون بر 4 هزار فرصت شغلی به‌صورت مستقیم در سطح استان ایجاد شده است.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به شاخصه‌ها و ویژگی‌های اهمیت شیلات و مزایای استفاده از آبزیان، گفت:  تأمین غذای سلامتی، اشتغال‌زایی از تولید تا مصرف، صادرات و ارزآوری شیلات از مهم‌ترین این مزایا محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: گوشت ماهی سرشار از پروتئین است و افزون بر 20 نوع اسید آمینه دارد که 10 نوع آن برای بدن بسیار ضروری است و بدن قادر به ساخت آن نیست.

نیازی با بیان اینکه حدود 19درصد گوشت ماهی پروتئین است که سهل الهضم بوده و به طور کامل جذب می‌شود، گفت: از سوی دیگر گوشت ماهی بسیاری از ویتامین‌های مورد نیاز بدن مانند ویتامین A،B،D،E،K را تأمین می‌کند، مواد معدنی مهم مانند کلسیم، سدیم، منیزیم، فسفر، آهن، روی نیز در بدن آبزیان دریایی فراوان است و به لزوم مصرف ید برای مادران در دوران بارداری نیز همگان اذعان دارند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول