اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ارتباط با صنایع

دانشگاه تبریز 130 میلیارد ریال درآمد اختصاصی کسب کرد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز گفت: میزان در آمد اختصاصی این دانشگاه از ارتباط با صنایع سال گذشته 130 میلیارد‌ ریال بود.

دانشگاه تبریز 130 میلیارد ریال درآمد اختصاصی کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سید محمدتقی علوی در نخستین همایش معرفی دوغ پروبیوتیک در راستای توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در تالار وحدت دانشگاه تبریز با بیان اینکه این دانشگاه دومین دانشگاه با قدمتی بیش از 65 سال همواره در توسعه و تولید علم و دانش در سطح منطقه و ملی سهم بسزایی داشته است، اظهار کرد: دانشگاه تبریز با دو رشته طب و ادبیات فعالیت علمی و آموزشی خود را آغاز نمود ولی امروزه به برکت انقلاب در 90 رشته در مقطع دکتری و در همه گروه‌های عمده رشته‌های تحصیلی دانشجو تربیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به امر پژوهش و تحقیق با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی شده است، یادآور شد: در سال گذشته میلادی(2011) ایران در تولید و فناوری رتبه نخست در منطقه و در دنیا رتبه 17 را به دست آورد که این امر اقتدار کشورمان را نشان می‌دهد که الگویی برای سایر ملت‌ها شده است.

علوی تولید علم و فناوری‌های نوین را برای حل مشکلات و رفاه جامعه تعیین‌کننده بیان کرد و افزود: در حال حاضر ملت و کشوری قدرتمندتر است که تولید دانش بیشتری با توجه به نیاز روز جامعه داشته باشد و بتواند در خدمت بشری باشد.

رئیس دانشگاه تبریز گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها را در توسعه همه جانبه کشورمان ضروری خواند و گفت: در سال‌های اخیر گام‌های موثری در این دو بخش برداشته شده است ولی کافی نیست و باید در این راستا تلاش گسترده‌ای صورت بگیرد.

علوی توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه را از جمله سیاست‌های راهبردی این دانشگاه بیان کرد و یادآور شد: در طول سه سال گذشته میزان درآمد اختصاصی این دانشگاه از ارتباط با صنایع یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود که این مقدار در سال گذشته به 13 میلیارد تومان رسیده است.

اکبر تقی‌زاده دبیر علمی این همایش نیز با اشاره به روند اجرای این طرح و مزایای آن گفت: طرح تاثیر پروبیوتیک روی تولید و ترکیبات شیر و فرآورده‌های شیر و تاثیر آنها روی پارامترهای سلامتی انسان با همکاری دانشگاه تبریز، مرکز تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مدیریت تربیت‌بدنی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و شرکت آذرنام شمس (گلدم) با هزینه 150 میلیون ریال و با همکاری علیرضا استاد رحیمی، مجید مبصری از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، صالح‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و زهرا بایرامعلی پورقشلاقی از شرکت آذرنام شمس (گلدم) انجام شد.

انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول