اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ 2 لشکر25 کربلا در دفاع ‌مقدس:

ایران با فتح خرمشهر‌ 20 هزار عراقی به اسارت گرفت

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ دو لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: ایران در فتح خرمشهر 20 هزار سرباز عراقی را به اسارت گرفت.

ایران با فتح خرمشهر‌ 20 هزار عراقی به اسارت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید محمد کساییان ظهر امروز در همایش بزرگ رزمندگان دفاع مقدس در حسینیه سپاه آمل با بیان اینکه اگر تاریخ ایران را مطالعه کنیم جنگ‌های زیادی در این سرزمین رخ داده است، بیان کرد: ایران فراز و نشیب‌های زیادی در این دوران‌ها طی کرده است اما جنگی که به ایران تحمیل کردند با عقاید ارزشی به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس تمام معیارهای نظامی از سوی ایران تغییر کرده است، یادآور شد: خاطرات زیادی از آن روزها وجود دارد که اگر جمع‌آوری شود شخصیت رزمندگان ایرانی به خوبی مشخص می‌شود.

کساییان با اعلام اینکه هنوز هم برای کارهای منسجم در حوزه خاطرات رزمندگان فرصت باقی است، گفت: از مظلومیت ایران همین بس که در شرایطی تحمیلی به کشور حمله شد.

وی با بیان اینکه این مظلومیت‌ها و فداکاری‌ها باید برای نسل جوان بازگو شود تا در مواقعی مانند فتنه 88 بتوانیم به اذهان پرسشگر جامعه و جوانان پاسخی داده باشیم، ادامه داد: امروز در کشورهای جمهوری و یا پادشاهی با کوچک‌ترین اعتراضاتی این حکومت‌ها متزلزل می‌شوند اما نظام اسلام تاکنون در برابر تمام این تهدیدات ایستادگی کرده است.

این فرمانده سال‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد باید بررسی و کارشناسی شود، تصریح کرد: این فتح در زمانی صورت گرفت که رئیس‌ جمهور و نخست وزیر ما را ترور کرده بودند.

به گفته وی باید حتی گوشه‌هایی از این عملیات‌ و فتح برای من بازخوانی شود.

کساییان با بیان اینکه با این شرایط ایران در فتح خرمشهر 20 هزار عراقی را به اسارت گرفت، افزود: این میزان به اندازه پنج لشکر عراقی بود که در محاصره نیروهای ایرانی در آمده بودند.

وی بیان داشت: توان نظامی و سیاسی ایران در آن دوران باید بررسی شود تا قدرت واقعی سپاه اسلام مشخص شود.

این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به اینکه باید این تجربه‌ها به نسل جوان منتقل شود تا قدرت واقعی کشور را به آنها نشان دهیم، گفت: باید از این تجربه‌ها برای تهاجمات آینده در برابر کشور استفاده کنیم.

در این مراسم فرزند شهید منفرد نیاکی یکی از فرماندهان آملی در فتح خرمشهر به بیان خاطر‌ه‌گویی پرداخت.

انتهای ‌پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول